شناسهٔ خبر: 96302 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شرق، شمال‌شرق و جنوب‌شرق/بارش پراکنده، رعدوبرق و وزش باد در شمال‌غرب و مرکز

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا طی پنج روز آینده در شرق، شمال‌شرق و جنوب‌شرق از بارش پراکنده و وزش باد در شمال‌غرب و مرکز کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۸ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از شمال‌غرب کشور استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، فارس، اصفهان، کرمان، هرمزگان، تهران، البرز، قزوین، مازندران، رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد. همین شرایط جوی فردا ۱۹ مرداد در بخش‌هایی از شمال‌غرب تداوم می‌یابد.  

رفیعی با اعلام این مطلب که روز چهارشنبه رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش باد در بخش‌هایی از شمال‌غرب و مناطقی از هرمزگان، کرمان و بلندی‌های البرز مرکزی تداوم دارد، افزود:  روزهای پنجشنبه و جمعه، بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف دارند.

به گفته وی، مناطقی از شمال‌غرب و بلندی‌های البرز مرکزی روزهای پنجشنبه و جمعه بارش پراکنده، خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: افزایش سرعت وزش باد طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطقی از ایلام و خوزستان سبب خیزش گردوخاک در آن مناطق می‌شود.

رفیعی اعلام کرد: در پنج روز آینده، مناطقی از شرق، شمال‌شرق و جنوب کشور به ویژه زابل و خراسان‌جنوبی، وزش باد شدید دارند که گاهی مواقع این شرایط سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. همچنین، آب‌های شرقی دریای عمان طی پنج روز آینده مواج و متلاطم است.

به گفته وی، تهران آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد را دارد. حداکثر دما در تهران ۳۸ درجه بالای صفر و حداقل دما ۲۷ درجه سانتیگراد ثبت شد.

بر اساس اعلام کارشناس سازمان هواشناسی، همدان و شهرکرد با دمای ۱۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان بودند و گرم ترین مرکز استان اهواز با دمای ۴۹ درجه بالای صفر اعلام شد.