شناسهٔ خبر: 96352 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

موافقت هیات‌وزیران با اختصاص۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به وزارت راه و شهرسازی/حمل بیش از ۵۰۲ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در سال گذشته/رونمایی از سامانه ملی ساطح (TOD-Iran)

بازدید وزیر راه و شهرسازی از جاده طالقان-هشتگرد و قطعه پایانی بزرگراه همت-کرج موافقت هیات‌وزیران با اختصاص۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به وزارت راه و شهرسازی و رونمایی از سامانه ملی ساطح (TOD-Iran) بخشی از مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری  وزارت راه وشهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

موافقت هیات‌وزیران با اختصاص۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به وزارت راه و شهرسازی

هیات وزیران با اختصاص مبلغ دو هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به وزارت راه و شهرسازی، موافقت کرد. هیات وزیران در این جلسه با اختصاص مبلغ دو هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به وزارت راه و شهرسازی به منظور تامین ۵۰ دستگاه پل فلزی جهت تأمین و ذخیره‌سازی پل‌های موقت فلزی و ایجاد عبورگاه‌های موقت و فراهم کردن امکان تردد و امدادرسانی بعد از وقوع مخاطرات طبیعی به ویژه سیلاب موافقت کرد. دولت همچنین وزارت راه و شهرسازی را موظف کرد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام عملیات مذکور، گزارش عملکرد اعتبار فوق را هر سه ماه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کند.

سامانه ملی ساطح (TOD-Iran) رونمایی شد

سامانه ملی ارزیابی طرح های توسعه و عمران شهری براساس اصول توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) با عنوان "سامانه ملی ساطح" و همچنین "آیین نامه طراحی معابر شهری" با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد.

حمل بیش از ۵۰۲ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در سال گذشته

داربوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در دیدار با صنوف بخش حمل و نقل استان هرمزگان، کفت: در چهار ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۸.۵ درصدی در جابجایی کالا هستیم که نوید وجود تحرک لازم و مطلوب در بخش حمل‌ونقل را می‌دهد. همچنین، با وجود سنگ‌اندازی مافیای خودرو با اقدامات انجام شده تا به امروز بالغ بر ۵۷۶۰ سفارش برای واردات ماشین آلات حمل و نقل ثبت شده است.

بارگیری و حمل ۸ میلیون تن بار کالای اساسی از بنادر کشور در ۴/۵ ماه ابتدای امسال

غلامحسین دغاغله مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سازمان راهداری گفت: از ابتدای فروردین ماه تا ۱۸ مرداد ماه سال جاری ، بالغ بر ۸ میلیون و ۸۷۹ هزار تن کالاهای اساسی از مبدأ هشت بندر بارگیری و به مقاصد مورد نظر در کشور حمل شد. براساس آمار بارگیری کالاهای اساسی از بنادر کشور، بندر امام خمینی (ره ) با صدور ۲۳۱ هزار بارنامه و بارگیری ۵ میلیون و ۵۰۴ هزارتن و سهم۶۲ درصدی از کل بنادر در جایگاه نخست قرار دارد. همچنین، بندر شهید رجایی با یک میلیون  و ۱۸۵هزار تن ، امیرآباد با ۷۹۱ هزار تن ، چابهار با ۵۰۲ هزارتن ، بندر انزلی با ۴۶۹ هزارتن ، نوشهر با ۳۲۴ هزارتن ، فریدون کنار با ۸۶ هزار تن و بوشهر با ۱۸ هزارتن به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

نا امنی در افغانستان پایانه مرزی میلک را به تعطیلی کشاند

تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: تحولات سیاسی صورت گرفته در کشور افغانستان و کشیده شدن دامنه درگیری‌های داخلی این کشور به مرز میلک سبب تعطیلی این پایانه مرزی از شامگاه ۱۴ مردادماه شد.

انتصاب عباس خطیبی به سمت عضو هیات‌مدیره شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور

وزیر راه و شهرسازی در حکمی عباس خطیبی را به عنوان عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور منصوب کرد.

تحویل یک جفت لاستیک با نرخ دولتی به رانندگان در پایانه بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: طی دو هفته گذشته بیش از ۱۶ هزار لیتر روغن تشویقی در پایانه بار بندر امام خمینی(ره) توزیع شده است.