شناسهٔ خبر: 96357 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هزینه ای افزون بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شد؛

اجرای طرح تعریض ۱۳ دستگاه پل جاده ای درمحور دیهوک – راور

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از روند احداث پل نهراب رییس اداره نگهداری ابنیه راه ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: با هزینه ای افزون بر ۱۰ میلیارد ریال ، طرح تعمیر و تعریض ۱۳ دستگاه پل جاده ای درمحور دیهوک – راور اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، در راستای رفع نقاط پرحادثه و ارتقای سطح ایمنی و صیانت از پلها و ابنیه جاده ای ، طرح تعمیر و تعریض ۱۳ دستگاه پل درمحور دیهوک – راور اجرایی شد.
رییس اداره نگهداری ابنیه راه ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: هزینه اجرایی تعریض و تعمیر ۱۳ دستگاه پل در این محور، افزون بر ۱۰ میلیارد ریال می باشد که از محل اعتبارات ملی تامین شده است.
محمد علیزاده با عنوان این موضوع که اجرای این پروژه از ابتدای تیرماه امسال کلید خورده است درخصوص بازه زمانی تکمیل آن نیز بیان داشت: با توجه به اینکه برای اجرای طرح مذکور سعی بر عدم انسداد و یا حتی اعمال محدودیت ترافیکی درمسیرهای اجرایی پروژه می باشد، تسریع در تکمیل آن حداکثر تا پایان سال  دردستور کار قرار دارد.
وی درخصوص مشخصات فنی اقدامات درحال اجرا برای تعمیر و تعریض ۱۳ دستگاه پل محور دیهوک – راور ، اظهار داشت : این طرح از کیلومتر ۱۶۰ محور دیهوک به راور آغاز و به سمت انتهای حوزه ادامه می یابد که تعریض پلها به مقدار ۴.۲۰ متر بصورت باکسی پیش ساخته، اجرای رادیه و برید برای مقابله با آب شستگی ، دریواسیون ( تنظیم بستر پل ) ، تنقیه و پاکسازی دهانه ها و …. از اهم اقداماتی است که درراستای اجرای این طرح درحال اجرا است.
کیانپور رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای دیهوک در ادامه به اهمیت و موقعیت پلهای واقع در محور دیهوک – راور اشاره کرد و تصریح نمود : به دلیل طولانی بودن مسیر و کویری بودن منطقه،  وهمچنین مسیر تردد زائرین و مسافرین استانهای جنوبی کشور به مشهد مقدس واز همه مهمتر ترانزیتی بودن محورو عرض کم راه ، ارتقا ایمنی تردد محور دیهوک – راور در اولویت تعریض ابنیه فنی قرار گرفته است.
کیانپور درخاتمه بایادآوری مجدد این مهم که جهت اجرای طرح مذکور، هیچگونه انسداد ویا حتی محدودیت ترافیکی اعمال نگردیده تا کاربران جاده ای این مسیر دچار زحمت نشوند تاکید کرد: رانندگان  حین عبور از مسیرهایی که پروژه های عمران جاده ای درآنها درحال اجرا می باشد ضمن رعایت کامل جوانب ایمنی نسبت به همکاری با عوامل راهداری و اجرایی این طرح ها نهایت تعامل را داشته باشند تا مبادا شاهد حادثه ای ناگوار و جبران ناپذیر باشیم.