شناسهٔ خبر: 96377 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم معرفی شد

رستم قاسمی رئیس جمهوری دراجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی، رستم قاسمی را به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری  وزارت راه وشهرسازی، رستم قاسمی که امروز (چهارشنبه) در فهرست اسامی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به عنوان وزیر راه وشهرسازی از سوی رییس‌جمهوری برای اخذ رأی وکلای ملت به مجلس شورای اسلامی معرفی شده، متولد سال 1343 لامرد و کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر و عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) است.

مطابق قانون رئیس جمهور حداکثر 10 روز پس از تحلیف زمان دارد تا اعضای کابینه خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند؛ در مقابل، مجلس شورای اسلامی یک هفته فرصت دارد تا به ارزیابی و بررسی سوابق و برنامه‌های افراد بپردازد و نهایتا کابینه را به رای بگذارد.

رستم قاسمی متولد سال 1343 لامرد کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر و عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) است. فرمانده مهندسی نیروی دریایی سپاه، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، عضو هیئت مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران،مدیرعامل شرکت قطارهای شهری کشور، عضو اتاق بازرگانی ایران، وزیر نفت دولت دهم، عضو هیأت عامل بانک مرکزی، ریاست اوپک و عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی از جمله سوابق وی است.

او 57 سال دارد و در دولت دهم از سال 1390 تا 1392 به‌عنوان وزیر نفت فعالیت می‌کرد. وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. وی فعالیت خود را از سال 1360 در سپاه پاسداران آغاز کرد و در طول جنگ ایران و عراق از اعضای این نهاد بود. او در فاصله سال‌های 1386 تا 1390 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص روند برسی مجلس اعلام کرد: پس از اعلام وصول فهرست وزرا در جلسه شنبه آینده کمیسیون‌های تخصصی به مدت یک هفته این فهرست را بررسی کرده و سپس جلسات رأی اعتماد در مجلس برگزار خواهد شد و جلسات رأی اعتماد وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم بعد از تعطیلات عاشورا و تاسوعا خواهد بود.

سید نظام الدین موسوی گفت: فهرست اسامی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم رأس ساعت 13:36 امروز به صورت رسمی به مجلس واصل شد؛ البته این فهرست در روز شنبه اعلام وصول خواهد شد.

وی افزود: آقای رئیسی در نامه رسمی خطاب به آقای قالیباف رئیس مجلس وزرای پیشنهادی را اعلام کرد و طبق اصل 133 قانون اساسی وزرای پیشنهادی برای اخذ رای اعتماد از مجلس معرفی شدند.
برای دیدن گاه شمار اجمالی فعالیتهای اجرایی مهندس رستم قاسمی اینجا را کلیک کنید.