شناسهٔ خبر: 96400 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در تهران و برخی استان‌ های کشور/خیزش گردوخاک در شرق کشور تا یکشنبه تداوم دارد

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در تهران و برخی از استان‌های کشور از تداوم خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا تا یکشنبه در شرق کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۲ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی  گفت: امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان، مرکزی، گیلان، مازندران و بلندی‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، همچنین در استان‌های هرمزگان، و کرمان در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. روز شنبه نیز در استان‌های ساحلی خزر، استان‌های اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، و بلندی‌های البرز مرکزی، بارش پراکنده باران، رخ می‌دهد.

رفیعی ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته پیش‌رو، بارش‌ها در اردبیل، آذربایجان‌غربی و شرقی و بلندی‌های البرز مرکزی در استان‌های مازندران، ادامه خواهد یافت. برای سه‌شنبه نیز انتظار است تا در بلندی‌های البرز مرکزی در استان‌های مازندران، گلستان، شرق تهران و سمنان نیز بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی را داشته باشند.

وی توضیح داد: از امروز تا یکشنبه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و طی روزهای آینده در سمنان، تهران، شرق اصفهان و یزد، وزش باد شدید گاهی گردوخاک رخ می‌دهد.

به گفته وی، از یکشنبه در استان‌های ساحلی خزر و شمال‌شرق کشور، کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

رفیعی گفت: آب‌های خلیج‌فارس و دریای‌خزر، یکشنبه مواج و متلاطم خواهد شد.