شناسهٔ خبر: 96435 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تا پایان فصل کاری انجام خواهد شد؛

تامین قیر و اعتبارات لازم برای آسفالت ۳۶ کیلومتر از محور های روستایی سردشت

فرمانداری شهرستان سردشت مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه بررسی تامین زیرساخت های عمرانی شهرستان سردشت گفت: با تامین قیر و اعتبارات لازم آسفالت ۳۶ کیلومتر از محور های روستایی این شهرستان تا پایان فصل کاری امسال به اتمام خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه بررسی تامین زیرساخت های عمرانی شهرستان سردشت که  به ریاست استاندار  و نماینده مردم  شهرستان های سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی دیگر از مسئولین محلی و استانی در محل سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن اعلام اینکه بالغ بر ۴۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان سردشت از راه آسفالته برخوردار هستند، خواستار توجه بیشتر مسئولین ذینفع در جهت محرومیت زدایی و تخصیص اعتبار برای آسفالت بیشتر راه های روستایی این منطقه شد.

وی با اشاره به آسفالت ۳۶ کیلومتر از راههای روستایی شهرستان سردشت در قالب طرح ملی ابرار به شرط تخصیص قیر و اعتبارات لازم تا پایان فصل کاری امسال گفت: با آسفالت این مقدار درصد برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته ۱۰ درصد رشد خواهد نمود.

شکری از بهسازی و آسفالت جاده های آنتنی بصره و مکلمل آباد و زمزیران، سارتکه، گرژال سفلی و بیلوکه به طول ۴.۵  کیلومتر، بهسازی و آسفالت محور کانی رش گولان بیران به طول ۵ کیلومتر‌، بهسازی و آسفالت محور توژل زیوه دیوالان به طول ۱۴ کیلومتر و بهسازی و آسفالت قطعه دوم جاده آلواتان ساوان  به طول ۷ کیلومتر به عنوان مهمترین پروژه های راه روستایی و طرح ابرار یاد کرد و گفت: امید است با تخصیص قیر مورد نیاز بزودی شاهد آسفالت این محورها باشیم.

این مقام مسئول همچنین اشاره ای نیز به پروژه های راهداری در شهرستان سردشت نمود و ادامه داد: نصب و تعمیر گاردریل در نقاط پرتگاهی محور سردشت - مهاباد و سردشت - پیرانشهر، لکه گیری و روکش آسفالت در محور سردشت - مهاباد ، تعریض و احداث باند سبقت در محور سردشت - ربط و تعریض و بهسازی محور سردشت - بانه از پروژه های در حال اجرا و برنامه ریزی شده این شهرستان است.

گفتنی است مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی در پایان این جلسه به صورت میدانی از پروژه باند سبقت محور سردشت - ربط بازدید کرد.