شناسهٔ خبر: 96504 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در تهران و ۱۰ استان کشور/خیزش گردوخاک در شرق و جنوب‌شرق

هوا شناسی - رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم رکبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در تهران و ۱۰ استان کشور خبر داد و برای شرق و جنوب‌شرق خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۵ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در ۲۴ ساعت آینده در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گلستان، بلندی‌های استان‌های قزوین، البرز، تهران، هرمزگان، جنوب‌ غرب کرمان، برای بعدازظهر و اوایل شب رگبار، رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. برای فردا در برخی از مناطق در استان‌های مازندران، شمال آذربایجان‌شرقی وغربی، بلندی‌های سمنان، شرق تهران، جنوب‌شرق فارس، هرمزگان و جنوب‌غرب کرمان، رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید موقتی تداوم دارد.

گودرزی با اشاره به اینکه بارش‌ها تا پایان هفته در کشور تداوم دارد، افزود: از جمعه پیش‌رو بتدریج در بیشتر مناطق کشور کاهش ابر رخ می‌دهد و آسمانی صاف برای کشور پیش‌بینی شده است.

وی اعلام کرد: وزش باد شدید توام با گردوخاک در شرق و جنوب‌شرق کشور رخ می‌دهد که شدت وزش باد در خراسان جنوبی و منطقه زابل به شکل طوفان شن وخاک می‌شود و سبب کاهش دید و کاهش کیفیت ها در مناطق نامبرده خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح  داد: امشب در آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، جنوب تهران، قم، جنوب سمنان، همدان، مرکزی و اصفهان، وزش باد دارند که سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

وی افزود: تهران برای امروز آسمانی صاف تا کمی ابری را دارد که در اواسط روز وزش باد رخ می‌دهد. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۳۵ درجه بالای صفر می‌رسد.