شناسهٔ خبر: 96579 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

کاهش ۲۱ درصدی تردد در جاده های کهگیلویه و بویراحمد

تردد - خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۲۱ درصدی تردد در جاده های استان طی روزهای ۲۴ تا ۲۸ مرداد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و وزارت راه و شهرسازی(کهگیلویه و بویراحمد)، محمدحسین نصیری‌راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی تردد در جاده‌های استان گفت: طی روزهای ۲۴ تا ۲۸ مرداد سال گذشته ۵۷۷ هزار و ۵۹۶ وسیله نقلیه از جاده‌های استان عبور کردند که این آمار در امسال، ۴۵۵ هزار و ۶۳۶ وسیله نقلیه بوده که بیانگر کاهش ۲۱ درصدی تردد از جاده‌های استان است.

نصیری‌راد ادامه داد: متوسط تردد ساعتی ۲۴ تا ۲۸ مرداد سال گذشته ۱۹۳ دستگاه بود که آمار زمان یاد شده در امسال ۱۳۸ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۸ درصدی متوسط تردد ساعتی را شاهد بودیم.

وی با اشاره به سایر اقدامات راهداری و اعمال محدودیت‌ها در راستای ستاد استانی کرونا گفت: با هماهنگی با فرمانداران بیش از ۶۰ نقطه تفرجگاهی و گردشگری و گلوگاه که پیش‌بینی می‌شد تجمع صورت گیرد مسدود شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه دستگاه‌های راهداری از جمله لودر و کمرشکن آماده انسداد محورها است، افزود: کشیک‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های سبک و سنگین راهداری آماده هستند و هر جایی که ستاد کرونا اعلام کند نسبت به انسداد آن اقدام خواهیم کرد.

۱۸ گشت راهداری در محورهای استان

نصیری‌راد ادامه داد: بیش از ۱۸ گشت راهداری و دو گشت کنترل نامحسوس به صورت شبانه‌روزی در محورهای مواصلاتی مشغول گشت‌زنی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در پایانه‌های مسافربری به مانند سابق پذیرش مسافر در ناوگان سواری و اتوبوسی به صورت ۵۰ درصد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین گشت‌های محسوس و مستقر راهداری اتوبوس‌های بومی و غیربومی استان‌های بوشهر و خوزستان که از مسیرهای کهگیلویه و بویراحمد عبور می‌کنند را رصد و آنهایی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرد و کوتاهی کنند شناسایی و در کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ برخورد می‌شوند که طی این مدت چهار مورد تخلف شناسایی شده که بعد از تعطیلات در این کمیسیون‌ها مطرح و برخورد صورت می‌گیرد.