شناسهٔ خبر: 96617 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۵۴ درصدی تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیـل

يك ميليون و 600 هزار مسافر توسط ناوگان مسافربری جاده ای استان کرمان جابجا شدند مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیــل گفت: به دلیل اجرای محدودیت های اخیر کرونایی تردد در مبادی ورودی و خروجی استان ۵۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)،کلیم اله وثوقـی در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان مشکین شهر اظهار داشت: در بازه زمانی ۲۶ الی ۲۹ مرداد ماه امسال ۶۳ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده که کاهش ۵۴ درصدی را نشان می دهد.

عضو شورای اداری استان اردبیـل با اشاره به وضعیت قرمز و نارنجی استان از نظر تقسیم بندی کرونا، افزود: از هموطنان عزیز درخواست داریم با توجه به شرایط کرونایی از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم جهت اطلاع از آخرین وضعیت راهها با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها تماس بگیرید.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل از انجام نظارت و بازرسی ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر خبر داد و خاطرنشان کرد: همه اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به این شرکت ها ابلاغ شده و نظارت خاصی بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز انجام می شود.

عضو شورای ترافیک استان اردبیـل افزود: گشت های راهداری و ترابری با همراهی نیروهای پلیس راه بطور مستمر از شرکت ها و ناوگان های عمومی مسافربری باهدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی،کنترل تجهیزات ایمنی و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در پایانه مسافری نظارت می کنند.

وثوقـی خاطرنشان کرد: در طول یک هفته گذشته ۱۰ متقاضی سفر با ناوگان های عمومی مسافربری که مبتلا به کرونا بودند قبل از صدور بلیط در مرحله استعلام از طریق سامانه سروا شناسائی و از فروش بلیط به آنها جلوگیری شد.

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیـل فعالیت ۵۴ شرکت حمل و نقل مسافر در استان را یادآور شد و تصریح کرد: در بازه زمانی یادشده بیش از ۱۵ هزار نفر مسافر جابه جا شده که این مهم نیز ۱۰ درصد کاهش یافته است.