شناسهٔ خبر: 96622 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شهرستان ماکو دارای کامل ترین پکیج راهداری زمستانی 

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی شهرستان ماکو را دارای کامل ترین پکیج راهداری زمستانی استان و به عنوان یکی از شهرستان های فعال در حوزه راهداری عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان غربی)، ارسلان شکری در بازدید از طرح های راهداری شهرستان ماکو با بیان اینکه ماکو دارای کامل ترین پکیج راهداری زمستانی استان و به عنوان یکی از شهرستان های فعال استان به شمار می رود، اظهار داشت: عمر متوسط ماشین آلات راهداری استان ۳۰-۳۵ سال است که ماشین آلات سرپا و فعال  

به نسبت شهرستان ها توزیع شده و وضعیت همگن در استان برقرار که البته این موضوع دغدغه وزیر راه و شهرسازی و تیم مدیریتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای کل کشور حاکم است.

وی از واگذاری برفروب با پکیج کامل به ارزش کنونی بالای هفت میلیارد تومان به شهرستان ماکو خبر داد و یادآور شد: این پکیج در ۹۸ به تعداد دو دستگاه خریداری و  یک دستگاه به جنوب استان و یک دستگاه به شمال استان اختصاص یافت.

شکری اضافه کرد: اخیرا نیز دستگاه لودر دلتا به عنوان یک کارگاه راهسازی خریداری و در اختیار شهرستان پلدشت برای استفاده در شمال استان قرار داده شدن است و با توجه به فعالیت و اشرافیت  رییس شهرستان به امور راهداری و عملکرد ارزنده ایشان به یقین به نحو احسن از این دستگاه بهره برداری خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به خرید یک دستگاه بیل مکانیکی ولو‌و از مرز جلفا بعنوان استان پیشرو گفت: بدلیل عدم هماهنگی بین گمرک شهرستان و منطقه آزاد بیش از یکسال در پایانه بازرگان بصورت پارک شده برروی تریلری غیرفعال شده است که امیدواریم با پیگیری مدیریت شهرستان این دستگاه در چرخه فعالیت حوزه راهداری در منطقه ماکو ورود پیدا کند.

شکری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آسفالت محور جلفا-پلدشت -بازرگان عنوان کرد: این محور  به طول ۱۲۰ کیلومتر بوده و روکش تمام آن نیازمند اعتبارات کلانی است اما بخشی از قسمت های دارای اهمیت را در دستور کار داریم .

وی با اشاره به موضوع اجرای طرح ابرار روستاهای گیریک و حسن آباد در پاسخ به سوال فرماندار شهرستان ماکو اذعان داشت:  در مجموع  از هشت هزار کیلومتر راه روستایی ۴۲۰۰ کیلومتر تاکنون آسفالت شده و مابقی هنوز برای اولین‌بار‌هم آسفالت نشده است که با توجه به اولویت بندی برای آسفالت راههای روستایی، اگر این روستاها بالای بیست خانوار باشد می‌توان در اولویت های دوم و سوم قرار گیرد.

به گفته این مقام مسئول سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به صورت مشارکتی با منطقه آزاد ماکو‌ تا به حال برای تامین قیر مورد نیاز و نصب حفاظ و‌ علایم‌ و‌ ایمنی ۵۶ کیلومتر از بزرگراه بازرگان به  ماکو تا گیت خروجی منطقه آزاد به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال مشارکت داشته است.

در ادامه این دیدار مقرر شد ۳۵کیلومتر از راههای روستایی شهرستان ماکو  تا آخر سال آسفالت و به بهره برداری برسد.