شناسهٔ خبر: 96668 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش سرعت وزش باد در نیمه شرقی و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی/رگبار، رعدوبرق و وزش بادهای شدید در زاگرس مرکزی، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس

آبگرفتگی معابر کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام افزایش سرعت وزش باد در نیمه شرقی کشور برای استان های واقع در زاگرس مرکزی و همچنین استان‌های کرمان، هرمزگان،فارس و سیستان و بلوچستان، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز اول شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، و بلندی‌های زاگرس مرکزی رگبار و رعدو برق و وزش بادهای شدید موقتی رخ می‌دهد که بارش‌ها در شمال هرمزگان و نیمه غربی کرمان شدید است و سبب آبگرفتگی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها می‌شود.

گودرزی ادامه داد: امشب در برخی نقاط کشور از جمله مازندران، شرق گیلان و بلندی‌های استان‌های سمنان، تهران، البرز،قزوین، زنجان، قزوین و آذربایجان‌شرقی، بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

وی افزود: فردا افزایش سرعت وزش باد در نیمه‌شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل سبب طوفان شن و خاک می‌شود و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی مناطق را به دنبال دارد. همچینین برای روزهای پایانی هفته پنجشبنه و جمعه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد شد و نیمه غربی کشور نیز افزایش دما را تجربه می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: برای تهران امروز بعدازظهر افزایش دما و افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی شده است. همچنین ۳۵ درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز ایستگاه مهرآباد است.

به گفته وی، اهواز بادمای ۴۶درجه بالای صفر و شهرکرد با دمای ۱۲درجه بالای صفر خنک ترین مرکز گزارش شد.