شناسهٔ خبر: 96713 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان:

ثبت بیش از ۱۲۰۰۰ تخلف سرعت غیرمجاز خودرو در جاده‌های خراسان جنوبی

دوربین های جاده ای مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۱۲ هزار و ۷۴۹تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های این استان توسط۶۳ دستگاه دوربین ثبت تخلفات ذخیره و برای اعمال قانون ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی اظهار کرد: در تیرماه امسال تردد۱۵۳ هزار و ۳۰۰ وسیله نقلیه در روز، توسط۵۶ دستگاه تردد شمار برخط در جاده های بین‌شهری و ۲۲ دستگاه فعال در ورودی و خروجی استان ثبت‌ شد.

جلال زاده ادامه داد: بیشترین ترددهای تیرماه امسال در محور بیرجند – مود با تردد حدود  ۶ هزارو ۶۰۵وسیله نقلیه در روز بود که در هر ساعت ۲۷۵دستگاه انواع خودرو از این مسیر ارتباطی تردد کرده است.

وی بیان کرد: در این مدت در هر ساعت ۶ هزارو ۳۸۸ خودروی سبک و سنگین در جاده های استان تردد داشته اند.

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه میانگین سرعت متوسط در جاده های استان ۱۰۲ کیلومتر است افزود: کنترل سرعت‌های غیرمجاز با ۶۳ سامانه برخط ثبت تخلفات عبور و مرور ثبت می شود و ۱۲ هزارو ۷۴۹تخلف سرعت غیرمجاز و ۲۷تخلف اضافه ‌بار ثبت و ارسال شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر این یک سامانه توزین حین حرکت (WIM) در محور قاین – بیرجند فعال است و بیشترین سهم تردد پلاک‌های غیربومی در جاده های استان مربوط به استان‌های خراسان رضوی بوده همچنین بیشترین سهم تخلف پلاک‌های غیربومی در جاده های استان نیز از استان‌های سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

جلال زاده در پایان خاطرنشان کرد: ساعت اوج ترافیک در جاده های استان بین ساعات ۱۸تا۱۹ است و کنترل موثر محورهای مواصلاتی در ساعات اوج ترافیک و ساعات اوج تخلف در محورها موجب کاهش ریسک وقوع تصادف در جاده های ارتباطی خواهد شد.