شناسهٔ خبر: 96742 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

محمد اسلامی مطرح کرد؛

لباس مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی لباس خدمت است

برگزاری دهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در حاشیه برگزاری دهمین جلسه شورا از خدمات محمد اسلامی در دوران فعالیت به عنوان ریاست شورا، تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی روز گذشته اول شهریور در حاشیه دهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، گفت: لباس مسئولیت در جمهوری اسلامی ایران لباس خدمت است و خدمتی ماندگار است که اثرگذار باشد و این مهم به دست نمی‌آید مگربا نگاه همه‌جانبه‌نگر، ایجاد وحدت عملکردی به گونه‌ای که به اثربخشی در جامعه بینجامد و برای همه دوران قابلیت استفاده داشته باشد.

اسلامی افزود: با توجه به اینکه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران شورای قانونگذار است جایگاه متعالی نسبت به سایر شوراها در کشور دارد. بنابراین تصمیماتی که شورای‌عالی اتخاذ می‌کند باید ضمانت اجرایی داشته باشد که در این  دوره تلاش کردیم تا این مهم، محقق شود.

وی از همراهی تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در دوره فعالیت خود در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تشکر کرد.

در پایان دهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، لوح تقدیری از سوی شورا به محمد اسلامی اهدا شد. در متن لوح سپاس آمده است:

جناب آقای محمد اسلامی

بدون شک دستیابی به اهداف عالی مقام جمهوری اسلامی در توسعه متوازن و پایدار مستلزم توجه به برنامه‌ها و سیاست‌های مدونی است که در قالب قوانین و احکام موضوعه به تصویب مراجع مرتبط قانونی رسیده‌اند. در این میان شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به اتکای اختیارات قانونی، اصلی‌ترین مرجع تنظیم و تنسیق مناسبات موثر در توسعه کالبدی سرزمین محسوب می‌شود. نقشی که ایفای صحیح و دقیق آن مستلزم دارا بودن نگاه فرابخشی و مبتنی بر منطق کارشناسی به مقوله توسعه است.

حفظ این شان و جایگاه و اولویت دادن همیشگی به آن در دوره اخیر دستاوردی است که بیش از سایر مولفه‌ها مرهون نگاه و عزم جنابعالی به عنوان رییس شورا بود. رویکردی که در بررسی اکثریت قریب به اتفاق طرح‌های ارجاعی مدنظر بوده و بعضا حتی با وجود فشارهای نامتعارف ازطرف جنابعالی ترک نشد. تاکید جنابعالی بر توجه به اقلیم و فرهنگ، پاسخگویی، انسان‌مداری و قابل پایش بودن طرح‌ها از مهمترین مواردی بود که در این دوره ملاک بررسی و تصویب طرح‌ها قرار گرفت و طرح‌های موضعی و موضوعی در سطوح مختلف از سیاستگذاری تا دستورالعمل‌های اجرایی بعضا بعد از سال‌ها تعیین تکلیف و مصوب شد.

به عنوان اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران بر خود لازم می‌دانیم ضمن تقدیر و سپاس از زحمات جنابعالی، پایمردی هماره شما را در حفظ جایگاه شورا ارج نهاده و برای شما توفیق و بهروزی و سعادت در همه مراحل زندگی آرزومندیم.

غرض نقشی است کز ما بازماند /که هستی را نمی‌بینیم بقایی

مگر صاحبدلی روزی به رحمت/کند در حق مسکینان دعایی