شناسهٔ خبر: 96747 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اردبیل:

اقدامات راه و شهرسازی جهشی و جلوتر از آهنگ توسعه استان اردبیل است

خبر راه و شهرسازی اردبیل استاندار اردبیل گفت: فعالیت های راه و شهرسازی استان اردبیل در چهار سال اخیر جهشی و جلوتر از آهنگ توسعه شتابان استان اردبیل بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(اردبیل)، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: تلاشی که مدیریت راه و شهرسازی ، معاونان و کارشناسان این مجموعه در چهار سال اخیر با محوریت توسعه بزرگراه ها و اقدامات شایسته در بخش مسکن انجام دادند ماندگار و ستودنی است و همواره در تاریخ این استان از آنها به نیکی یاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سایه این تلاش ها و مجاهدت هاست که امروز استان اردبیل به کارگاه عمران و سازندگی تبدیل شده و همشهریان به عینه در محورهای مختلف مواصلاتی نمود و نشانه ای از این توسعه و پیشرفت را در حوزه راه می بینند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در همه جاده های استان اردبیل از شمال تا جنوب و شرق تا غرب ماشین آلات راه و شهرسازی شبانه روز در تلاش هستند تا توسعه بزرگراه ها به معنای عملی و واقعی در این استان رقم بخورد ، گفت: در اوج مشکلات و تنگناهای مالی و اقتصادی فعالیت هایی که در راه و شهرسازی در این چهار سال اتفاق افتاده یک جهش همه جانبه محسوب می شود که جای دارد از مدیریت سختکوش و دلسوز این حوزه و عوامل دخیل در این بخش قدردانی شود.

بهنام جو ادامه داد: همه نیروهای این مجموعه با انگیزه ای مضاعف در تلاش هستند تا راه ارتباطی و جاده ایمن برای شهروندان فراهم کنند تا این خود بستر سرمایه گذاری را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده و به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال کمک کند.

وی تصریح کرد: حمل و نقل مناسب به رضایت مندی سرمایه گذاران کمک خواهد کرد چرا که سرمایه گذار در وهله اول به مسیر ارتباطی و جاده ای ایمن و راحت در تردد اولیه نیاز دارد که احداث چهار خطه در همه مسیرهای ارتباطی استان نوید روزهای خوش برای سرمایه گذاری در این استان را می دهد.

استاندار اردبیل گفت: در سال ۹۶ جاده های برخوردار از مسیر چهار خطه رقم پائینی بود که هم اکنون این میزان به ۲۰۰ کیلومتر رسیده به طوری که سالانه ۶۰ کیلومتر به مجموع بزرگراه های استان افزوده می شود و در حال حاضر نیز ۲۵۰ کیلومتر از چهار خطه در محورهای مواصلاتی استان در حال طراحی و واگذاری به پیمانکار است و ۳۰۰ کیلومتر نیز در حال احداث و تکمیل می باشد.

بهنام جو بیان کرد: در سفر رئیس جمهور منابع خوبی به چهارخطه استان تخصیص یافت که با جذب ۱۰۰ درصدی این منابع اعتبارات در این بخش جهش مناسبی داشته به طوری که اعتبار راه های استان از ۱۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی گفت: در کنار این منابع از محل ماده ۵۶ سعی کردیم تا برای محور اردبیل – سرچم و کلور – درام منابعی را از بانک ها جذب این پروژه ها کنیم تا زمینه تکمیل و بهره برداری این پروژه ها در جنوب و مرکز استان فراهم آید.

استاندار اردبیل اظهار کرد: سعی شده تا در سال های اخیر براساس عدالت و توجه عادلانه به همه مناطق استان توسعه بزرگراه ها اتفاق بیفتد که در این زمینه طرح های خوب بزرگراهی در پارس آباد، مشگین شهر، گرمی، بیله سوار، خلخال و  کوثر و نمین و نیر در حال اجراست.

بهنام جو به احداث تونل دوم حیران برای رفاه مسافران و توسعه چهار خطه پارس آباد – مشکین شهر اشاره و خاطرنشان کرد: این جاده را زمانی جاده مرگ می گفتند در حالی که هم اکنون ۶۰ کیلومتر از این مسیر در حال احداث باند دوم و تبدیل شدن به چهار خطه ایمن است.