شناسهٔ خبر: 96791 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کیفیت رویه راههای فرعی استان اردبیل نیازمند مراقبت و نگهداری است

راه ثمرین.jpg مدیرکل نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: روسازی راههای فرعی استان اردبیل در مقایسه با میانگین متوسط کشوری  نیاز به تامین اعتبار،مراقبت و نگهداری بیشتر دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، فیروز قیاسی در بازدید از محورهای فرعی و روستایی شهرستانهای اردبیل و سرعین اظهار داشت: برای ارتقای شاخص روسازی راههای فرعی استان اردبیل باید با تزریق اعتبارات ملی و استانی اقدامات لازم در زمینه نگهداری راهها بیش از پیش انجام شود.

وی با بیان اینکه در بحث اجرای لایه های حفاظتی آسفالت نیز با تلاش راهداران استان اردبیل امسال ۶۰ کیلومتر از راههای فرعی و روستایی در برنامه کاری قرار گرفته از صدور مجوزهای لازم در خصوص طول و حجم کار راههای فرعی و روستایی به استان اردبیل خبر داد.

مدیرکل نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در صورت انجام عملیات تعریض محور ثمرین به گندیشمین در حوزه شهرستان اردبیل سازمان راهداری نیز اعتبارات لازم را برای آسفالت محور یاد شده تخصیص می دهد.

قیاسی در بازدید از پروژه تعریض و بهسازی راه سرعین به ویلادرق که به طول بیش از ۲ کیلومتر و با اعتبار ۳ میلیارد تومان درحال اجراست بر تسریع در اجرا و تکمیل این مهم تاکید کرد.

وی گفت: در بحث نگهداری راههای فرعی کشور با توجه به اینکه حدود ۳۷۰۰۰کیلومتر راه فرعی وجود دارد نیاز به ۲۶۰۰میلیارد تومان اعتبار است که این موضوع درخصوص نگهداری راههای روستایی حدود۲۸۰۰میلیارد تومان در سال است.

مدیرکل نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به آسفالت بودن ۵۸ درصد از راه‌های روستایی استان اردبیل خاطر نشان کرد: استان اردبیل ۴ هزار و ۷۵۱ کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان ۲ هزار و ۷۳۶ کیلومتر از آسفالت مناسب برخوردار است.

گفتنی است استان اردبیل ۶ هزارو ۳۷۳ راه دارد که از این میزان ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه-۷۰۷ کیلومتر راه اصلی -۷۰۰ کیلومتر راه فرعی- ۴ هزارو ۷۵۱ کیلومتر روستایی ، ۲ هزارو ۷۳۶ کیلومتر آسفالته و ۲ هزارو ۱۵ کیلومتر شوسه و خاکی است.