شناسهٔ خبر: 96792 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پروژه های زیربنایی روستایی راهداری اردبیل نیازمند اعتبار

راه روستایی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: اجرای ۷۳ پروژه زیربنایی راهداری در روستا‌های استان نیازمند ۵۹۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، کلیم‌اله وثوقی در بازدید از محور‌های مواصلاتی شهرستان خلخال اظهار داشت: تعدد سرعت‌گیر‌ها در جاده‌های شهری و روستایی سبب نارضایتی رانندگان شده و بنده به شدت مخالف سرسخت سرعت‌گیر در جاده‌ها هستم.
عضو شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: سرعت‌گیر‌های موجود در جاده‌ها بیشترین ضربه را به منافع کشور در بخش خودرویی و حمل و نقل عمومی وارد می‌کنند و سرعت‌گیر‌ها باید استاندارد باشد تا به عنوان سکوی پرش مورد استفاده قرار نگیرند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اجرای ۷۳ پروژه زیربنایی راهداری در روستا‌های استان را نیازمند ۵۹۰ میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: با اختصاص ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار به راه‌های روستایی نمی‌توانیم تمامی پروژه‌ها را تکمیل کنیم، اما در تلاشیم تا عملیات اجرایی پروژه‌ها آغاز شود و در سال‌های آتی با جذب اعتبارات لازم شاهد تکمیل این پروژه‌ها باشیم.
عضو شورای ترافیک استان اردبیل درباره اولویت توزیع اعتبارات نیز خاطرنشان کرد: آسفالت، لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در اولویت کاری قرار دارد که بر این اساس کار‌های اجرایی و انتخاب پیمانکار برای پروژه‌ها ابلاغ و اعلام شده است.
دبیرر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل محدودیت فصل کاری را به عنوان یک دغدغه اساسی یادآور شد و افزود: البته در برخی از شهر‌ها نظیر پارس‌آباد، سرعین و نیر عملیات آسفالت‌ریزی با تلاش پیمانکاران در راه‌های روستایی شروع شده و روکش آسفالت در سایر مناطق نیز به سرعت به انجام می‌رسد.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل به برخی از راه‌های روستایی در اردبیل با عمر آسفالت بالای ۱۵ سال و حتی ۲۰ سال اشاره کرد و گفت: عملیات روکش آسفالت با اولویت این پروژه‌ها اجرا خواهد شد.