شناسهٔ خبر: 96800 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد و خیزش گردوخاک برای ۵ روز آینده درشرق، جنوب‌شرق و شمال‌شرق/افزایش دما در نیمه‌غربی کشور/استقرار توده هوای بسیار گرم در خوزستان وایلام

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی ازخیزش گردوخاک برای پنج روز آینده در شرق، جنوب‌شرق وشمال‌شرق خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز چهارم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در ۲۴ ساعت آینده در استان‌های مازندران، گلستان و بلندی‌های تهران، سمنان، رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است. روز جمعه علاوه بر این مناطق در خراسان‌شمالی نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

رفیعی ادامه داد: از روز شنبه تا سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود. آب‌های خلیج‌فارس طی دو روز آینده مواج می‌شود و امروز نیز سواحل دریای خزر مواج است.

وی توضیح داد: فردا در جنوب‌غرب کشور با توجه به افزایش سرعت وزش باد احتمال خیزش گردوخاک در استان‌های خوزستان و ایلام وجود دارد. برای پنج روز آینده در شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که در منطقه زابل و شمال سیستان و بلوچستان همراه با گردوخاک است. همچنین از نظر شرایط دمایی، دمای هوا در نیمه غربی کشور به طور نسبی افزایش خواهد یافت و استقرار توده هوای بسیار  گرم از امروز تا فردا در خوزستان و ایلام رخ می‌دهد که وقوع دمای ۴۹ و بالاتر در این دو استان سبب افزایش گرمازدگی و مصرف حامل‌های انرژی می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، آسمان تهران امروز صاف است و در برخی از ساعت‌ها وزش باد دارد. حداکثر دمای پایتخت امروز به ۳۷ درجه بالای صفر می رسد و حداقل دما نیز ۲۴ درجه ثبت شد.

وی خنک‌ترین مرکز استان را شهرکرد با دمای ۱۰ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان را اهواز با دمای۴۸ درجه بالای صفر عنوان کرد.