شناسهٔ خبر: 96804 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح تبدیل دو آبنما به پل در محور روستایی کجه فردوس

احمد اخوندی-2.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فردوس، از افتتاح احداث دو دستگاه پل در محور روستائی فردوس به کجه در هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، احمد آخوندی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فردوس گفت: عملیات اجرایی تبدیل دو آب نما به پل در محور روستائی این شهرستان به کجه با هزینه ۷ میلیارد ریال به اتمام رسید.

وی ادامه داد: راه روستایی فردوس به کجه یکی از مسیر‌های پرتردد روستایی شهرستان است که به علت وجود آب نما‌های متعدد با شروع سیلاب‌های فصلی، تردد در این محور به کندی صورت می‌گرفت که سال گذشته عملیات تبدیل یک عدد آب نما به پل در این محور اجرایی شد.
آخوندی گفت: این پروژه به صورت امانی و پیمانی در مدت زمان ۳ ماه در تیر ماه امسال اجرایی شد که برای اجرای این عملیات جمعا ۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان افزود: با بهره برداری از این پروژه علاوه بر ایمن شدن مسیر تردد اهالی روستا‌های کجه، طاهر آباد، ابراهیم آباد و پلند و چاهنو، باعث جلوگیری از انسداد مسیر حین بارندگی و تسریع در تردد اهالی و وسایل نقلیه عبوری و تسریع در انتقال محصولات دامی و کشاورزی اهالی روستا‌های منطقه به شهرستان شد.

وی بیان کرد: انجام عملیات خاکی با حجم ۳۲۰ متر مکعب، و بتن ریزی جمعا به حجم ۲۳۰ متر مکعب، از جمله اقداماتی بوده که در این پروژه اجرا شده و برای اجرای آسفالت این پروژه از تراشه‌های آسفالتی (رپ) جهت کاهش هزینه‌ها استفاده شده است

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فردوس همچنین عنوان کرد: در ۵ ماه امسال عملیات لکه گیری هندسی محورهای فردوس، دیهوک - فردوس، سرایان به طول ۲۰ کیلومتر آسفالت راه روستائی آبدکی به طول ۳ کیلومتر و همچنین حذف نقطه پرتصادف برون در محور فردوس بجستان توسط این اداره عملیاتی و به اتمام رسیده است.

آخوندی در خصوص پروژه‌های راه روستایی در حال اجرای اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان، عنوان کرد: زیر سازی راه های روستائی باداموک، پلوند و نوق انارستانک نیز از سال ۹۹ توسط این اداره آغاز شده و در حال اجرا است که امیدواریم با ابلاغ  و تخصیص اعتبارات استانی امسال شاهد بهره برداری برخی از این پروژه ها باشیم.