شناسهٔ خبر: 96818 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تصویب شدن موضوع شهر جدید مهرگان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین

image_2021_8_26-12_10_18_799_ZFy.JPG مدیرکل راه و شهرسازی قزوین از تصویب موضوع انتزاع ناحیه شهری مهرگان از حریم محمدیه و اطلاق عنوان شهر جدید به آن در شورای برنامه ریزی و توسعه استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، سیدعلی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به برگزاری شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار، دبیری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و با حضور اعضا، اظهار داشت: این امر پس از تایید و تصویب در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران قطعی خواهد شد.
وی با اشاره به مکاتبه استاندار با معاون رییس جمهور و پیگیری اداره کل راه و شهرسازی در سطح وزارتخانه و شرکت عمران شهرهای جدید، اضافه کرد: موضوع انتزاع ناحیه شهری مهرگان از حریم محمدیه و اطلاق عنوان شهر جدید در شورای مسکن استان و پس از آن در کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست مطرح شده و امروز به تاریخ 4 شهریورماه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.
هاشمی با اشاره به پیگیری استاندار و مسئولین استان در این خصوص گفت: عزم استان برای حل و فصل مسایل ناحیه شهری مهرگان، سبب شد که بحث شهر جدید شدن مهرگان برای بهره برداری از ظرفیت های ملی جهت تامین اعتبار طبق قوانین شهرهای جدید و ارتقای سطح خدمات قابل ارایه در این ناحیه، در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل راه وشهرسازی استان قزوین ادامه داد: در صورت تایید و تصویب این موضوع در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، یک هیات مدیره مستقل برای مهرگان تشکیل شده و مسایل آن به صورت متمرکز مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.
هاشمی افزود: با توجه به تعداد واحدهای احداث شده در مهرگان، جمعیت ساکن شده در آن و ظرفیت ها و نیازهای متعددی که در آن وجود دارد، مدت هاست که بحث شهر جدید شدن این ناحیه مورد پیگیری استان قرار دارد که امیدواریم که با تایید نهایی شاهد تحقق این اتفاق خوب در استان باشیم.