شناسهٔ خبر: 96900 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

یک پروژه احداث راه روستایی در بخش کوهین قزوین به بهره‌برداری رسید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در پنجمین روز از هفته دولت طرح احداث قطعه پایانی راه روستایی ساربانک در بخش کوهین با حضور استاندار و نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

یه گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، در پنجمین روز از هفته دولت  طرح احداث قطعه پایانی راه روستایی ساربانک در بخش کوهین با حضور استاندار و نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در آیین افتتاح این راه گفت: این طرح از پروژه های طرح ملی ابرار است که قطعه پایانی آن به طول ۴.۲ کیلومتر تکمیل و بهره برداری شد.

جواد حق‌لطفی افزود: برای ساخت این راه روستایی که در موقعیت کوهستانی واقع شده ۳۵میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، حجم آسفالت مصرفی برای این طرح ۳هزار و ۵۰۰ تن و حجم عملیات زیرسازی آن ۳۰هزار متر مربع بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با ارایه گزارشی از وضعیت راههای روستایی استان افزود: از ۵هزار کیلومتر راه روستایی ۲هزار و ۵۰۰کیلومتر آن آسفالت، ۷۰۰کیلومتر شوسه و بقیه خاکی و جیپ رو است.

حق‌لطفی افزود: همچنین حدود ۳۰درصد راه‌های آسفالت روستایی نیز به دلیل تغییرات آب و هوایی، فعالیت معادن و عبور بارهای غیرمجاز نیاز به لکه گیری و بهسازی دارند.