شناسهٔ خبر: 96944 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اضافه تناژ ۶۱ کامیون در خوزستان شناسایی شد

اضافه تناژ بار معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از شناسایی ۶۱ مورد تخلف کامیون ها در محورهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)،فواد غزیعلی اظهار کرد: مقدار ۱۸۵ تن بار بیش از ظرفیت مجاز جابجا شده توسط ۶۱ کامیون در مردادماه شناسایی شده است که تعداد تخلف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه تخلف این کامیون‌ها به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شد، افزود: طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ در قالب گشت‌های مشترک به اتفاق پلیس‌راه استان در همه محورها به خصوص در مبادی بارگیری معادن انجام می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از صدور یک هزار و ۸۲۲ پروانه عبور بارهای ترافیکی در مرداد ‌ماه امسال خبر داد و بیان کرد: میزان صدور عبور بارهای ترافیکی در استان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۴۴ درصدی را نشان می‌دهد.

غزیعلی ادامه داد: در مرداد ‌ماه امسال تعداد ۶ هزار و ۱۲ مراجعه به هفت مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین انجام شد که تعداد پنج هزار و ۸۰ خودرو در بررسی‌های صورت گرفته توانستند برگ معاینه فنی را دریافت کنند و ۹۳۲ خودرو نیز مردود شدند.