شناسهٔ خبر: 96947 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و‌شهرسازی استان خبر داد؛

تحویل ۱۳ پلاک از سوی اداره کل منابع طبیعی به اداره کل راه و شهرسازی لرستان

جلسه حفاظت اراضی با منابع طبیعی لرستان.jpg مدیرکل راه و‌شهرسازی لرستان از تحویل ۱۳ پلاک از سوی اداره کل منابع طبیعی به راه و شهرسازی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و‌شهرسازی (لرستان)، وحید کرم‌الهی مدیرکل راه و‌شهرسازی لرستان از تحویل ۱۳ پلاک از سوی اداره کل منابع طبیعی به راه و شهرسازی استان خبر داد. 

کرم‌الهی در جلسه حفظ و حراست از منابع ملی که با حضور مدیرکل و معاونین منابع طبیعی استان برگزار شد، بیان کرد: این جلسه در راستای تفاهم‌نامه بین وزارت راه و‌شهرسازی و جهاد کشاورزی و به منظور جلوگیری از زمین‌خواری وساخت و سازهای غیرمجاز تشکیل شد.
وی بر اهمیت حفظ و صیانت از اراضی ملی و اخذ اسناد دولتی بر انجام امر تحویل و تحول اراضی ملی از اداره کل منابع طبیعی لرستان تاکید داشت و اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰، ۱۳ پلاک اصلی با مساحت ۳۰۰ هکتار توسط منابع طبیعی استان به راه و شهرسازی لرستان تحویل داده شده است.

مدیرکل راه و‌شهرسازی لرستان افزود: در چندماه آینده نیز مابقی اراضی ملی در سطح شهرستان‌های استان براساس تفاهم‌نامه مذکور به این اداره کل تحویل خواهد شد.
کرم‌الهی گفت: این تحویل و تحولات براساس ماده ۱۰ زمین‌شهری و ماده ۲۰آیین نامه اجرایی همین قانون انجام شده است.
وی بیان داشت: همچنین مقرر شد یگان‌های حفاظت هر دو دستگاه به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز به صورت مشترک نهایت تلاش خود را با همکاری دستگاه قضایی استان داشته باشند.