شناسهٔ خبر: 96978 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

الحاق اراضی شهرستان تویسرکان به حریم شهری

جلسه تحویل اراضی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تویسرکان بیان کرد: در جلسه ویدئو کنفرانس بررسی و پالایش اطلاعات موجود اراضی متعلق به دولت ، موجودی اراضی و واحد های ساخته شده در همدان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان(همدان)، حمیدرضا ظاهری گفت: در جلسه ویدئو کنفرانس بررسی و پالایش اطلاعات موجود اراضی متعلق به دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن که بر اساس بند ۸ اختیار ابلاغی با نظارت و تایید مدیرکل راه و شهرسازی استان در سامانه بانک زمین سازمان مذکور به عنوان مرجع رسیدگی دستگاههای نظارتی ثبت شده باشند موجودی اراضی و واحد های ساخته شده و اقدامات انجام شده در راستای اجرای جامع قانون حدنگار مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: اراضی محدوده قلعه سیاه، قلعه نوروز و علی مزرعه و... و. در شهرستان تویسرکان بررسی و مقرر شد مکاتبات لازم با اداره کل منابع طبیعی در خصوص تحویل انها  به محدوده شهری انجام شود تا جهت نقشه برداری اراضی با شرکت مشاور همکاری های لازم صورت گیرد.

در ادامه جلسه معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان افزود: در جلسه میزان پیشرفت اجرای تفاهم نامه وزرای راه و شهرسازی و جهادکشاورزی در خصوص تحویل و تحول اراضی ملی و همچنین اقدامات انجام شده در راستای بازشماری منابع و پرونده خوانی بررسی شد.

علیرضا صارمی درخصوص اراضی استان همدان یادآور شد: در طی همکاری با اداره کل منابع طبیعی استان اراضی تعیین شده بعد از اجرای موارد قانونی وارد حریم شهری شده و بعد از انجام نقشه برداری از اراضی به اداره ثبت جهت ثبت سند تک برگی ارائه خواهند شد.