شناسهٔ خبر: 97037 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی پرونده تخلف ۴۵ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در خوزستان

نظارت برناوگان آذرشرقی.jpg رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان از رسیدگی به پرونده تخلف ۴۵ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر استان در مردادماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، سعید حیدری با اشاره به بررسی ۴۵ پرونده تخلف شرکت های حمل و نقل جاده ای در مردادماه اظهار کرد: از این تعداد ۳۰ پرونده در حوزه کالا و ۱۵ پرونده در حوزه مسافر بودند.

وی افزود: در حوزه شرکت های حمل و نقل کالا، برای ۲ شرکت حکم تعطیلی، ۱۲ شرکت مشمول پرداخت جریمه نقدی، ۳ شرکت تذکر کتبی دریافت و ۸ شرکت نیز ملزم به رعایت ضوابط و تبرئه شدند.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در حوزه شرکت های حمل و نقل مسافربری نیز ۳ شرکت تذکر کتبی دریافت، ۳ شرکت مشمول جریمه نقدی، ۷ شرکت تبرئه شدند و طبق بررسی های صورت گرفته، هیچ ۲ شرکت تعطیل شد.

حیدری عمده تخلف شرکت های حمل و نقل کالا را عدم پرداخت کرایه و سوء استفاده از کد پستی و عمده تخلف شرکت های مسافربری را عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی اعلام کرد.

وی تأکید کرد: این اداره کل ضوابط تأسیس و بهره برداری از شرکت های حمل ونقل بین شهری را ابلاغ کرده و همه شرکت های حمل ونقل خوزستان ملزم به اجرای این ضوابط هستند. طبق این ضوابط در صورت توقف فعالیت های حمل ونقل این شرکت ها، پروانه فعالیت آنها توسط این اداره بررسی و در صورت تخلف لغو می شود.