شناسهٔ خبر: 97061 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش دما و آغاز بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر و شمال‌غرب از جمعه تا اواسط هفته آینده/دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود

طوفان باران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش پراکنده در هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان، البرز و زاگرس مرکزی، وضعیت جوی شمال و شمال‌غرب را برای جمعه تا اواسط هفته، همراه با باران و رگبار و رعدوبرق، عنوان کرد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز هشتم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام و پایدار پیش‌بینی شده است. همچنین در پنج روز آینده در بلندی‌های استان‌های هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان، البرز و زاگرس مرکزی در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

رفیعی ادامه داد: از روز جمعه تا یکشنبه با توجه به شمالی شدن جریانات بر روی سواحل خزر، در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل، آذربایجان‌غربی و شرقی و بتدریج در خراسان شمالی افزایش ابر همراه با رگبار باران، گاهی رعدوبرق، و وزش باد شدید موقتی و همچنین کاهش محسوس دما در مناطق پیش‌بینی شده است.

وی توضیح داد: ار روز جمعه تا یکشنبه دریای خزر مواج و متلاطم است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، آسمان پایتخت امروز صاف است و گاهی وزش باد را خواهد داشت. حداکثر دمای امروز تهران ۳۶ و حداقل دما ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شد.