شناسهٔ خبر: 97105 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل :

تکمیل محور کلور – درام ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خبر راه و شهرسازی اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تکمیل محور کوهستانی کلور – درام با توپوگرافی خاص به ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه اول راه اصلی کلور – درام گفت : کل محور کلور – دارم ۵۵ کیلومتر است که ۴۲ کیلومتر آن در محدوده استان اردبیل با انتخاب پیمانکاران در ۲ قطعه عملیات اجرایی پروژه آغاز شده است که قطعه اول با تلاش پیمانکار بومی انجام خواهد شد.

وی افزود : ۱۷ کیلومتر از این مسیر بدلیل شرایط خاص توپوگرافی جزء سخت ترین پروژه های راهسازی ملی و استانی بوده که دارای پل ها و تونل های خاص است که پیمانکار قول داده با توجه به قرارداد سه ساله ، پروژه را بسرعت پیش ببرد.

وی قرارداد پیمانکار را ۳۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : با احتساب شرایط تورمی موجود برای تکمیل این مسیر کوهستانی ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حیدری تصریح کرد: ۳ دستگاه پل بطول ۱۶۰ متر ، یک دستگاه تونل بطول ۱۸۰ متر با حجم عملیات خاکبرداری یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب در این مسیر انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : ۱۲ هزار و یکصد متر حفاری تونل ، ۲۵ هزار متر مکعب بتن ریزی و یک هزار و ۷۷۶ تن میلگرد در روند اجرای این پروژه راهسازی تامین خواهد شد.

وی با قدردانی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان فاینانس بانک مسکن برای محور کلور – درام خاطر نشان کرد : برای ۴ خطه اردبیل – سرچم از فاینانس بانک صادرات و محور سربند – مشکین شهر نیز از محل فاینانس بانک ملت استفاده خواهیم کرد.