شناسهٔ خبر: 97116 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل :

عملکرد مطلوب راه و شهرسازی استان اردبیل الگوی تمام مدیران باشد

خبر راه و شهرسازی اردبیل رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: عملکرد مطلوب راه و شهرسازی استان اردبیل می تواند الگویی برای سایر مدیران و مسئولان در حوزه عمران و آبادانی باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، سید غنی نظری رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل و نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه اول محور کلور – درام بخش شاهرود شهرستان خلخال با اعلام این مطلب اظهار کرد: استاندار اردبیل با تلاش و زحمات شبانه روزی حتی جلو تر از مدیران پای کار بوده و پیگیر طرح های توسعه ای استان اردبیل هستند.

وی گفت: بدون چاپلوسی و اغراق اذعان می کنم که اگر مدیران استان اردبیل نصف تلاش محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی را در راس مدیریت داشتند استان اردبیل امروز گلستان می شد.

وی با قدردانی از تلاش و پیگیری های رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل برای اخذ مجوز ماده ۵۶ و فاینانس بانک مسکن به پروژه کلور – درام گفت: مدیریت بانک مسکن برای قطعه اول محور کلور – درام از سمت خلخال ۱۰۰ میلیارد تومان منابع مالی در نظر گرفته تا با پرداخت آن تکمیل این پروژه سرعت بگیرد.

وی افزود: ۵۲ میلیارد تومان منابع مورد نیاز این پروژه نیز از محل بودجه سالانه ، جهش تولید و توازن اختصاص می یابد تا در مدت ۳ سال این پروژه به سرانجام برسد.

نماینده مردم خلخال و کوثر تصریح کرد: با وجود تلاش عده ای در فضای مجازی برای تخریب و زیرسوال بردن فعالیت های انجام شده بنده از نزدیک در این یکسال پیگیری استاندار و مدیران را در تامین اعتبار برای پروژه ها شاهد بودم که با چنگ و دندان سعی کردند از حق و حقوق استان در سطح ملی دفاع کنند.

وی بی تدبیری های گذشته را عامل بهم خوردگی توسعه متوازن اعلام کرد و گفت : این بی تدبیری ها به حدی بوده که عمده صنایع آب و برق در مناطق کویری احداث شده در حالی که استان اردبیل از وجود این صنایع بی بهره بوده است.

نظری خاطر نشان کرد: اگر مسئولان به اصل ۱۷۶ قانون اساسی که حاکمیت را مکلف به رفع تبیعض می کند بدرستی عمل نمایند و با اجتناب از تمرکزگرایی به مدیران استانی و شهرستانی اختیارات بیشتری بدهند بسیاری از گره ها بر طرف خواهد شد.

نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: در کنار توسعه راهها و شتاب در این بخش بویژه عملکرد تحسین بر انگیز راه و شهرسازی استان در محور کلور – درام و اردبیل – سرچم که با قوت و قدرت در حال اجراست.

نماینده جنوب استان اردبیل عملکرد راه و شهرسازی استان را مطلوب و مناسب ارزیابی کرد و گفت: به غیر از فعالیت های مثبت در این حوزه، اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در بحث بازآفرینی شهری نیز اقدامات خوبی داشته و بازار تاریخی خلخال با اختصاص ۲ میلیارد تومان در حال بازسازی است.