شناسهٔ خبر: 97120 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزادراهها:

نزدیک به ۱۰۰۰ مجتمع خدمات بین راهی در جاده ها فعال و در حال بهره برداری است

مجتمع خدماتی رفاهی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزادراههای سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای در نشست با سرمایه گذاران مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی خراسان شمالی که در محل راهدارخانه بدرانلو با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد گفت: اکنون افزون بر ۹۰۰ باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده های کشور فعال و در حال بهره برداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(خراسان شمالی)، حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزادراههای سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای در نشست با سرمایه گذاران مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی خراسان شمالی که در محل راهدارخانه بدرانلو با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد گفت: اکنون افزون بر ۹۰۰ باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده های کشور فعال و در حال بهره برداری است. 

شهرکی ثانوی دراین نشست اظهار داشت: خوشبختانه سرمایه گذاری در زمینه ایجاد مجتمع های خدمات رفاهی در کشور مناسب است و اکنون حدود ۵۰۰ باب از این مجتمع ها در حال اجرا است.

وی گفت: حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی ، ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای می باشد که این مکان ها می توانند در کاهش حوادث جاده ای موثر باشند.

شهرکی ثانوی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اجرای ساخت آزاد راه با مشارکت بخش خصوصی اظهار داشت: بخشی از آزادراههاي کشور با مشارکت بخش غير دولتی ساخته شده است که وزارت راه و شهرسازي به دليل محدوديت منابع اعتباري، باسرمایه گذاری  بخش غير دولتي پروژه آزادراهي را محقق ساخته است.

وی خاطرنشان کرد: براساس قرارداد منعقد شده بين طرفين مشارکت در زمان ساخت آزادراهها، برخي از آزادراهها توسط وزارت راه و شهرسازی یعنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده اي وبرخي توسط شرکتهاي آزادراهي، نگهداري ميشوند.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزادراههای سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای درباره جذب سرمایه گذار خارجی در حوزه حمل و نقل جاده ای در کشور گفت: اکنون سرمایه گذاری خارجی در این زمینه جذب نشده است اما با مشارکت سرمایه گذار داخلی پروژه های متعدد در زمینه های مختلف در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه ها در بخش های مختلف از جمله تابلوهای تبلیغاتی،  اجرای مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین وپایانه های عمومی و شهرک های حمل و نقل است.

در ادامه این نشست مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی هم با تاکید بر نیاز به حمایت از سرمایه گذاری در بخش ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی گفت: با پایان کرونا نیاز به این مراکز بسیار بیشتر خواهد شد از این رو باید خدمات رسانی در این مجتمع ها به لحاظ کمیت و کیفیت افزایش یابد.

علی میرکریمی اظهار داشت: برای حمایت از مجتمع های فعال که  مشکل تسهیلات دارند، تلاش داریم تا با تعامل با بانک ها، روند سریع تسهیلات محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش داریم تا روند سرمایه گذاری در ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی تسهیل شود افزود: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان هم زمین های بین راهی مناسب برای ایجاد مجتمع های بین راهی را شناسایی خواهد کرد.

در پایان شهامت مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بیان داشت استان خراسان شمالی دارای  ۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی  فعال و تعداد ۵باب مجتمع خدماتی رفاهی نیز در حال احداث است.

در سفر مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزادراهها سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای به استان خراسان شمالی از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی محور فاروج- بجنورد و بجنورد- جنگل گلستان بازدید بعمل آمد و در این سفر نیکخواه معاون دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزادراهها و  شهامت مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان شمالی وی را همراهی کردند.