شناسهٔ خبر: 97124 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای راهداری تاکید شد؛

تلاش مضاعف در جهت حفظ و نگهداری از راه های مازندران

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در جلسه شورای راهداری این اداره کل بر تلاش و کوشش مضاعف در جهت حفظ و نگهداری از راه های مازندران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(مازندران)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در جلسه شورای راهداری این اداره کل بر تلاش و کوشش مضاعف در جهت حفظ و نگهداری از راه های مازندران تاکید کرد.

عباسعلی نجفی در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه مازندران تنها استانی است که از طریق سه محور شریانی به پایتخت کشور متصل بوده و بخش اعظمی از ترافیک و تردد کشور از پایتخت به مازندران بوده، می بایست در خصوص ایمن سازی و افزایش ضریب ایمنی جاده های این استان نگاه ویژه و ملی صورت بگیرد.

وی بر ضرورت برقراری تردد در تمامی ايام سال اشاره و تصريح كرد: حفظ ارتباطات و تداوم جريان پيوسته شبكه حمل و نقل و بالاخص شبكه حمل و نقل جاده اي در تمامی ايام سال از اهميت ويژه ای برخوردار است كه كوچكترين عامل بازدارنده اين جريان پيوسته ، صدمات جبران ناپذيری را بطور مستقيم و غير مستقيم وارد خواهد ساخت.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در ادامه پروژه های افتتاحی این اداره کل در هفته دولت اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش و همدلی تمامی مدیران و کارکنان این اداره کل توانستیم با افتتاح ۶۹ پروژه عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر ۱۱۳ میلیارد تومان سهم کوچکی در گرامیداشت هفته مذکور داشته باشیم.

 نجفی در ادامه به اقدامات این اداره کل در زمینه حفظ و نگهداری از راه های موجود اشاره و اظهار داشت : احيا و بازسازي علائم محور ها ، به ويژه در محورهاي مواصلاتی و راه های شريانی ، اجرای عمليات روکش آسفالت و لكه گيري رويه های آسفالتی ، اجرای خط کشی ، آشكار سازی نقاط پرحادثه با بكارگيری از علائم ، چراغهای چشمك زن ، شانه سازی  راه های اصلی و فرعی به ويژه در نقاط كوهستانی پر تردد كه دارای واريزه كوهی هستند، اصلاح و رفع  مقاطع حادثه خيز زودبازده از جمله اقداماتی است که در حال حاضر با جدیت در دست اجراست.

وی ادامه داد: سال گذشته توانستیم تا همت و تلاش بی وقفه گامی مثبت در جهت برنامه ها و اهداف خود برداشته و امید است در سال جاری نیز با غیرت و همت مثال زدنی نقش بسزایی در ارتقاء اداره کل و سازمان متبوع برداریم.

 نجفی  افزود: مهم ترين عاملی كه مي تواند در تسريع و پيشرفت هر پروژه ای مؤثر باشد نظارت دقيق و حضور فعال و مستمر بر سر آن پروژه بوده ، لذا از همه رؤسای ادارات تابعه و ستادی خواسته تا اين مسئله مهم را در اولويت اصلی كار خود لحاظ كنند.

وی عنوان کرد: در هر سازمان و یا مجموعه ای تنها عامل موثر برای ارتقاء ، نظم و انضباط اداری و کاری کارکنان آن مجموعه است.

 نجفی برتعامل و برادری در بين كاركنان تاكيد و عنوان كرد : همدلی و هماهنگی و احترام متقابل از جمله فاكتورهای مهم در ارائه يك كار موفق در يك مجموعه بوده و لذا از همه عزيزان تلاشگر انتظار ايجاد چنين فضايی را داشته و دارم.

 نجفی در این نشست بر حضور مداوم و مستمر گشت های راهداری و ترابری در سطح محورهای استان تاکید و عنوان کرد: علاوه بر حضور پر رنگ گشت های راهداری و ترابری و همچنین اکیپ های کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی ، باید نظارت دقیق و مستمر بر روند کاری مراکز معانیه فنی خودروها ، مجتمع های خدمات رفاهی و پایانه ها توسط مسولین ذیربط این اداره کل و کارشناسان این امر انجام پذیرد.

وی فرهنگ سازی عمومی براي پاكسازی و زيباسازی حريم راه ها را براي ايجاد بستر مناسب در محورهای استان بسيار مثمرثمر دانست و ياد آور شد: مازندران با توجه به شرايط جغرافيايی خود همه ساله پذيرای هزاران گردشگر و مسافر بوده ، از اين رو نبايد در چنين استاني شاهد بي نظمي و اختلال در سطح محورها و حاشيه راه های آن باشيم.

 نجفی ساماندهی فضاي سبز و حفظ حريم را در سطح محورها از ضروريات اجرايی در مازندران نام برد و تصريح كرد: ما بايد با تمام توان و با استفاده از تجارب متخصصين در اين امر بكوشيم تا جاده هايی ايمن و زيبا را برای هموطنان و مردم ولايتمدار استان ايجاد نمايیم.