شناسهٔ خبر: 97128 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اعتباری افزون بر ۷۵ میلیارد ریال انجام شد؛

بهره برداری از طرح بهسازی بزرگراه سلفچگان – دلیجان

بهسازی روکش اسفالت دیهوک-2.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم اعلام کرد: با اعتباری افزون بر ۷۵ میلیارد ریال طرح بهسازی ۱۷ کیلومتر از بزرگراه سلفچگان – دلیجان، اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت .

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی ( قم)، اکبر نوروز پور معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم اعلام کرد: با اعتباری افزون بر ۷۵ میلیارد ریال طرح بهسازی ۱۷ کیلومتر از بزرگراه سلفچگان – دلیجان، اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی تامین ایمنی و تسهیل ترافیک محور سلفچگان – دلیجان را در اولویت اقدامات اداره کل متبوع دانست و خاطر نشان ساخت: طی برنامه ای اعلامی به منظور صیانت و تامین ایمنی حداکثری محورهای شریانی کشور، چند محور به عنوان شریانهای اصلی حمل و نقل جاده ای اعلام و طی طرحی سراسری به نام راهداری محوری نسبت به ارتقا ایمنی آنها اقدام شد.
نوروز پور بزرگراه سلفچگان – دلیجان را در زمره محورهای شریانی اعلامی دانست و یادآور شد: طی اجرای طرح راهداری محوری اقدامات شایان توجهی به صورت امانی و درقالب آرامسازی (اجرای خاکریز حائل دررفوژ، شانه سازی ، اصلاح شیب شیروانی و ..) دراین محور به انجام رسید.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم در ادامه به طرح بهسازی محور سلفچگان – دلیجان پرداخت و افزود: این طرح که از تیرماه سال ۹۹ عملیات اجرایی آن آغاز شد شامل ۱۷ کیلومتر و دردولاین شمالی – جنوبی این بزرگراه به مرحله اجرا درآمد .
نوروز پور بازه زمانی تکمیل طرح ر۱۳ ماهه عنوان و افزود: با توجه به گستردگی محور اجرایی طرح و موقعیت ترانزیتی آن ازسویی و اقدامات ترکیبی پروژه از سویی دیگر، ضرورت مداقه بیشتر دراجرا را دوچندان می گرداند .
وی اقدامات صورت گرفته برای بهسازی محور یاد شده فوق را شامل لکه گیری، درزگیری و روکش آسفالت دانست و افزود: برای اجرای این پروژه افزون بر ۷۵ میلیارد ریال ازمحل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای  هزینه شده است .
نوروزپور در خاتمه ضمن تقدیر از عوامل اجرایی که در راستای اجرای این پروژه به طور جهادی اقدام کرده اند یادآور شد: بحمدالله طی مدت اجرایی طرح، شاهد همکاری خوب کاربران جاده ای بوده ایم که جا دارد از تمامی آنان تشکر نمایم.