شناسهٔ خبر: 97154 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور ۱۵۰ مجوز حریم راه در شهرستان خمین طی ۵ ماه

مجوز حریم خمین رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خمین از صدور ۱۵۰ مجوز حریم راه به متقاضیان ساخت انواع متحدثات در حریم قانونی راه‌های آن شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان مرکزی ) ، حمیدرضا قاسمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خمین گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۲۰۰ درخواست برای اخذ مجوز حریم راه وصول شده که از این میان ۱۵۰ مورد از آن‌ها پس از بررسی کارشناسان مورد تأیید قرار گرفته و مجوز لازم صادر شده است.

وی افزود: حریم راه بخش لاینفکی از بدنه جاده بشمار می‌رود که حراست و صیانت از آن یکی از مهم‌ترین وظایف ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که بصورت ۲۴ ساعته توسط گشت‌های راهداری و ترابری رصد و حفاظت می‌شود.

به گفته قاسمی، طبق گزارشات واصله از گشت‌های راهداری و ترابری، ۲۰ مورد تخلف تجاوز به حریم قانونی راه‌ها شناسایی شده است که به تمامی متجاوزین اخطار کتبی داده شده و ۷ مورد با اخذ حکم دادستانی و همکاری نیروی انتظامی رفع تجاوز شده است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که قصد ساخت و ساز در حاشیه راه دارند می‌بایست پیش از احداث هرگونه متحدثات، با مراجعه به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به اخذ مجوز لازم اقدام نمایند.