شناسهٔ خبر: 97157 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید تا پایان هفته در نوار شرقی کشور/کاهش دما در استان‌های شمالی/ تهران گرمتر می‌شود

باران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش و رگبار و رعدوبرق در برخی مناطق کشور از وزش باد شدید تا پایان هفته در نوار شرقی کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز سیزدهم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز باران، رگبار، رعدو برق و وزش باد شدید در گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان‌شرقی، خراسان شمالی، بلندی‌های خراسان رضوی، البرز،قزوین،تهران، زنجان، سمنان رخ می‌دهد. کاهش محسوس دما در نوار شمالی پیش‌بینی شده است.

نقشینه ادامه داد: شدت بارش‌ها برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل رخ می‌دهد.

وی توضیح داد: در پنج روز آینده روی بلندی‌های زاگرس مرکزی، سیستان وبلوچستان، هرمزگان و فارس، بعدازظهرها و اویل شب رشد ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. همچنین امروز در شمال‌غرب و غرب، تندباد در ساعت‌های بعدازظهر و اویل شب، احتمال گردوخاک را افزایش می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: تا پایان هفته وزش باد شدید در نوار شرقی کشور وجود دارد که می‌تواند در استان‌های خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی و خوزستان سبب گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا شود.

وی ادامه داد: تهران امروز در ساعت‌های بعدازظهر ابری تا نیمه‌ابری می‌شود و برای مناطق جنوب استان تهران وزش باد شدید، احتمال خیزش گردوخاک را افزایش‌ می‌دهد. همچنین بر روی مناطق مرتفع تهران احتمال رگبار باران وجود دارد.

وی افزود: بیشینه دمای امروز تهران به ۳۳ درجه سانتیگراد می‌رسد که در روزهای آینده افزایش یک تا دو درجه‌ای دارد. کمیته دمای پایتخت در شمیرانات۲۰،مهرآباد ۲۲ و فیروزکوه ۱۰ درجه خواهد شد.