شناسهٔ خبر: 9717 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حسن نیا خبر داد:

۵۱۵ ميليارد ریال برآورد اوليه خسارت راه‌ها ناشی از بارندگی‌های اخير

عبدالهاشم حسن نیا ​معاون راهداري سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بارندگي‌های اخير در ۱۶ استان كشور ۵۱۵ ميليارد و ۲۰۰ ميليون ریال خسارت به راه‌های بين‌شهری وارد كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، عبدالهاشم حسن‌نيا گفت: پس از وقوع سیل و رانش، بلافاصله عوامل راهداری و ساير دستگاه‌های امدادی با به‌كارگيري تمامي تجهيزات و ماشین‌آلات خود، ضمن استقرار در مناطق حادثه‌دیده، اقدامات لازم درخصوص بازگشایی راه‌ها و كمك به آسیب‌دیدگان را در كمترين زمان ممكن انجام دادند.

وي با اشاره به اينكه بارندگي‌هاي اخير به رويه آسفالت برخي از راه‌ها و همچنين سازه  پل‌ها وتونل‌ها و ابنيه كشور خسارت زيادي وارد كرده است، اظهار كرد: ميزان برآورد اوليه اين خسارت در استان تهران ۱۰۰ ميليارد ريال بوده است.

حسن‌نيا افزود: همچنين برآوردها نشان مي‌دهد ميزان خسارت وارده به راه‌ها و ابنيه استان البرز ۲۵ ميليارد ريال، استان كردستان ۲۸ ميليارد و ۲۰۰ ميليون ريال، استان سمنان ۱۰ ميليارد ريال و استان قزوين ۷ ميليارد ريال بوده است.

معاون راهداري سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با بيان اينكه خسارات وارده در استان مازندران بیش از ساير استان‌ها بوده است، گفت: ميزان خسارت وارده به جاده‌ها و تاسيسات مربوطه در  استان مازندران ۳۴۵ ميليارد ريال برآورد شده است كه در نخستين ساعات وقوع سيل، رانش و ريزش كوه سبب بسته شدن برخی محورهای ارتباطی اين استان شده بود.

بارش باران‌هاي غيرمنتظره، وقوع سیل و وزش باد در روزهاي اخير در برخی استان‌های کشور كه موجب تخریب برخي منازل، خسارت به خودروها، شکسته شدن درختان و آسیب به زمین‌های کشاورزی شد متاسفانه جان برخي از هموطنان و مسافران كه در محورهاي روستايي و در حاشيه رودخانه‌ها توقف داشتند را گرفت، ليكن وقوع سيل و بارش‌ها در محورهاي هراز ، فيروزكوه و چالوس كه با بازگشت مسافران از مناطق شمالي كشوربه  مركز و پايتخت همزمان گرديده و موجب بسته شدن راهها براي يك مقطع زمان كوتاه شده بود  با تلاش‌هاي صورت گرفته توسط راهداران، پاكسازي، ترميم موقت انجام و رفت و آمد برقرار گرديده و هم‌اينك تمامي محورهاي ارتباطي و شرياني كشور باز و ترافيك در آنها جريان دارد./

نظر شما