شناسهٔ خبر: 97182 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیگیری تشکیل اداره کل راه‌آهن آذربایجان‌غربی

vhi با توجه به پیگیری‌های مجموعه راه وشهرسازی آذربایجان‌غربی جهت شکل‌گیری اداره کل راه‌آهن آذربایجان‌غربی به منظور استفاده از ظرفیت‌های زیرساخت ریلی منطقه در صادرات و تبادلات مرزی، نشست پیگیری تشکیل اداره کل راه‌آهن استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) این نشست با حضور سیدمحسن حمزه‌لو؛ رئیس شورای هماهنگی و مدیرکل راه و شهرسازی استان با حجت‌الاسلام ذاکر؛ نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی به همراه شارلی انویه تکیه؛ نماینده آشوریان و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه‌آهن آذربایجان برگزار شد.

 هم‌اندیشی برای تسریع در فرآیندهای شکل‌گیری اداره کل راه‌آهن استان از مهم‌ترین محورهای این نشست بود که مقرر شد تا زمان تشکیل این اداره کل، دفتر راه‌آهن آذربایجان در شهر ارومیه با تمامی اختیارات قانونی استقرار یابد.

در این دیدار  بر استفاده از ظرفیت‌های زیرساخت ریلی منطقه به ویژه ایستگاه راه‌آهن ارومیه و تکمیل ایستگاه سوخت‌رسانی قطار و انبار کالاها  تأکید شد.

طرح‌های توسعه خط‌ راه‌آهن از جمله ارومیه سرو و سه‌راهی محمدیار تمرچین در این نشست مطرح شد و مقرر شد نماینده آشوریان و کلدانیان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از طریق کمیسیون عمران پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

بهره‌برداری مطلوب از شبكه ریلی، افزایش ایمنی و حفظ كیفیت زیرساخت و ناوگان، رعایت استانداردها و ارتقای مستمر كیفیت و كمیت خدمات باری و مسافری از جمله وظایف و اختیارات ادارات كل راه آهن است و طبعا اگر آذربایجان‌غربی صاحب اداره كل مستقل شود، دیگر نیازی نیست كه برای رفع مشكلات متعدد راه آهن چشم انتظار پیگیری دیگر سازمان‌ها باشیم.