شناسهٔ خبر: 97251 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان خبر داد:

ثبت بیش از پنجاه و یک میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان طی پنج ماهه نخست سال جاری

جاده اصفهان شیراز مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از ثبت بیش از پنجاه و یک میلیون تردد خودرو طی پنج ماهه سال جاری در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سمنان)، احسان منصورکیایی با اشاره به این‌که طی پنچ ماه سال جاری پنجاه و یک میلیون و یکصد و چهل ونه هزار  خودرو در محورهای استان تردد داشته‌اند، گفت: سهم تردد وسایل نقلیه سنگین طی این مدت ۲۳درصد بوده‌است.

وی با اشاره به اینکه کنترل عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان با استفاده از سیستم های هوشمند ITS از اولویت های اصلی این اداره کل به شمار می‌آید، گفت: تردد در محورهای ورودی استان طی این مدت، شش میلیون و پانصد و سی و نه هزار خودرو بوده‌است .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه گفت: پرترددترین محور طی این بازه زمانی در محورهای مواصلاتی استان سمنان محور  شریف آباد-ایوانکی با متوسط روزانه ۱۶۲۲۱ تردد بوده است .

منصورکیایی در ادامه  افزود: بیشترین سهم تردد پلاک‌های ثبت‌شده در محورهای مواصلاتی استان مربوط به خودروهای با پلاک استان سمنان، تهران و خراسان رضوی بوده‌است .

مدیرکل راهدارای و حمل و نقل جاده ای استان در پایان اشاره داشت: هموطنان می توانند با مراجعه به امکانات متنوع سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱ از جمله سایت www.۱۴۱.ir ، اپلیکشین موبایل "همراه ۱۴۱" و دیگر اجزای سامانه؛ به اطلاعات و اخبار ترافیکی، تصاویر لحظه ای دوربینهای نظارت جاده ای، وضعیت تردد و هواشناسی محورهای مواصلاتی و... دسترسی یابند تا با اطلاع از وضعیت ترافیکی مسیر ، سفری ایمن پیش رو داشته باشند.