شناسهٔ خبر: 97303 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان خبر داد:

رشد ۷ درصدی جابجایی کالا از استان کهگیلویه و بویراحمد در ۵ ماهه اول سال

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۶۷۰ هزار تن کالا طی ۵ ماهه نخست امسال در سطح استان جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد)، عابد محمدی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۶۷۰ هزار تن کالا طی ۵ ماهه نخست امسال در سطح استان جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷ درصدی داشته است.

وی اظهار کرد: تعطیلی حدود یک و نیم ماهه کارخانه سیمان به دلیل مشکل برق و تعمیرات بر میزان کالای جابجا شده در استان تاثیر منفی گذاشت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سیمان، گندم، آب معدنی، محصولات کشاورزی، مواد معدنی و آجر دهدشت عمده باربند جعبه جا شده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده اند.

محمدی تصریح کرد: طی ۵ ماهه سال گذشته ۶۲۵ هزار تن کالا در سطح استان جابجا شده است.

وی ادامه داد: حمل بار اضافی راههای استان آسیب وارد می کند که بیشترین خسارت از سوی حوزه شن و ماسه و آسفالت به علت جابجایی بار بدون بارنامه وارد می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اکنون ۹۰۰ دستگاه کامیون در زمینه حمل کالا و بار این استان فعالیت می کنند.