شناسهٔ خبر: 97324 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

کمیته معماری طرح اقدام ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری فعال شد

جلسه اقدام ملی مسکن.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از فعال شدن کمیته معماری طرح‌ اقدام ملی مسکن، به منظور بررسی نقشه‌های ساختمانی و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیراستاندارد در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، ابراهیم علیرضایی گفت: تجربه ساخت واحدهای مسکن مهر و لزوم طراحی فنی و اصولی در واحدهای طرح اقدام ملی مسکن، موجب شد تا برای اجرای این طرح، با رویکرد رعایت استانداردهای لازم بر اساس شیوه نامه، کمیته معماری تشکیل و طرح‌ها و نقشه‌های ساختمانی بر اساس ضوابط فنی و مقررات ملی ساختمان مورد بررسی و نظارت قرار گیرد.

وی با اشاره به ترکیب اعضاء این کمیته، ادامه داد: در کمیته معماری طرح اقدام ملی مسکن، از اساتید دانشگاه با تخصص معماری و شهرسازی، کارشناسان فنی شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی و کارشناسان شهرسازی و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استفاده شده است.  علیرضایی همچنین گفت:  طرح‌ها و نقشه‌های ساختمانی ارائه شده، پس از بررسی و تصویب در این کمیته جهت دریافت پروانه ساختمانی به شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی ارائه می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی به وضعیت طرح اقدام ملی در شهرکرد نیز اشاره کرد و افزود: ازسه هزار واحد پیش بینی شده برای مرکز استان، ۱۲۲۴ واحد در محله ۳۴ منظریه را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۵۰ واحد در محله ۳۹ منظریه را ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان کارگزاران طرح، در دست اجرا دارند.

 وی همچنین در مورد گلایه برخی متقاضیان در خصوص برداشت نشدن وجه اولیه و بلاتکلیفی ثبت نام آنها گفت: ۱۶۱۲ واحد در محله ۳۴ منظریه مربوط به این متقاضیان می باشد؛ که به دلیل انصراف یکی از کارگزاران ساخت واحدها، اداره کل راه و شهرسازی نسبت به آگهی فراخوان جذب پیمانکار اقدام نموده و در حال طی مراحل نهایی انتخاب شرکت های معتبر پیمانکاری هستیم.