شناسهٔ خبر: 97371 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

هوای مناطق شمالی کشور در هفته آتی گرم می‌شود/وزش باد شدید وطوفان شن در نیمه شرقی/دریای‌خزر و خلیج‌فارس مواج ومتلاطم است

گردو خاک در تهران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام این مطلب که هوای مناطق شمالی کشور در هفته آتی گرم می‌شود از وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در استان‌های تهران، قم، البرز، خوزستان و نیمه شرقی کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز هفدهم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان‌شرقی، زنجان، قزوین و خراسان شمالی بتدریج بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. شدت بارش‌ها امروز مربوط به گیلان و مازندران است. همچنین فردا نیز بارش‌ها تداوم دارد و شدت بارش‌ها برای فردا در مازندران، گلستان و خراسان‌شمالی است.

رفیعی ادامه داد: روز جمعه بارش پراکنده در استان‌های ساحلی خزر و خراسان‌شمالی رخ می‌دهد.

وی توضیح داد: طی امروز و فردا در بلندی‌های شمال و شمال‌غرب هرمزگان و همچنین بلندی‌های جنوب فارس در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق پراکنده پیش‌بینی شده است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، از امروز تا پایان هفته، پدیده غالب در نیمه شرقی کشور در خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان، خیزش گردوخاک و وزش باد شدید است. همچنین،امروز در جنوب استان‌های سمنان، تهران، استان‌های البرز،قم،ایلام و خوزستان پدیده غالب وزش باد شدید است که گاهی همراه با گردوخاک است.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده دریای‌خزر، مواج و متلاطم است. از بعدازظهر  امروز شمال خلیج‌فارس و طی روزهای پنجشنبه و جمعه تمامی قسمت‌های خلیج فارس این شرایط را دارد.

رفیعی افزود: روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار پیش‌بینی شده که در شمال کشور همراه با افزایش نسبی دماست. 

وی اعلام کرد: تهران امروز آسمانی صاف همراه با وزش باد را دارد. حداکثر دما امروز به ۳۲ درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به روز گذشته ۴ درجه کاهش دارد و حداقل دما نیز۲۳ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.