شناسهٔ خبر: 97396 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راههای روستایی استان کردستان اعلام خبر داد:

آسفالت ۱۲۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی جدید از نیمه دوم سال ۹۸ تا کنون  

روکش آسفالت باند دوم لار - بستک عطاالله ایران منش گفت : با برنامه ریزی های انجام شده طی برنامه ۲ ساله در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در صورت تامین اعتبار حدود ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی جدید آسفالت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان) عطالله ایران منش رئیس اداره راه روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان اظهار داشت : تعداد کل روستاهای استان کردستان ۱۸۸۷ است که، تعداد کل روستاهای دارای سکنه ۱۶۷۴ می باشد جمعیت روستایی این استان حدود ۲۹ درصد بوده که نسبت به میانگین کشوری حدود ۶ درصد بیشتر می باشد و این خود نشان از توجه وافر به جمعیت ساکن روستا در استان کردستان را می رساند. از نظر شاخص برخورداری از راه آسفالته در مقیاس طول حدود ۵۰ درصد از راه های روستایی استان و از نظر شاخص جمعیتی حدود ۶۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه آسفالته بهرمند می باشند . 

از زمان واگذاری وظیفه ساخت و نگهداری راه های روستایی از ادارات راه و شهرسازی به ادارات راهداری وحمل ونقل جاده ای، با وجود محدودیت شدید اعتباری ، اقدامات بسیار مناسب و مفیدی در زمینه استفاده بهینه از ماشین آلات راهداری جهت آماده نمودن زیرسازی پروژه های راه روستایی انجام گرفته که در این راستا میتوان اشاره به ۱۲۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی جدید از نیمه دوم سال ۹۸ تا کنون نمود. در راستای ارتقای بهره وری در بخش راه های روستایی استان و شاخص های برخورداری از راه آسفالته مناسب، این اداره کل نسبت به شناسایی پروژه های راه روستایی که از نظر جمعیت واجد شرایط و حجم عملیات کمتری را دارا می باشند اقدام نموده که در دوره دو سال اخیر عملکرد قابل قبولی در این زمینه برای این اداره کل به همراه داشته است .

ایرامنش افزود : با برنامه ریزی های انجام شده طی برنامه ۲ ساله در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱در صورت تامین اعتبار حدود ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی جدید آسفالت خواهد شد. در سالجاری اعتبارات بسیار مناسبی برای راه های روستایی استان در نظر گرفته شده که در صورت تحقق و تخصیص به موقع و مناسب ، جهش خوبی در ارتقاء مشخصات راه های روستایی استان خواهیم داشت .

اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان در راستای ارتقای سطح فنی و کیفی ، تقلیل هزینه و زمان اجرای پروژه های خود درسطح استان اقدام به استفاده از فن آوری های نوین در راه سازی ( آسفالت های سطحی ، سرد در روسازی ، اجرای بتن RCC یا خود متراکم ، تثبیت خاک با پلیمر، اجرای خاکریز با خاک مسلح در زیرسازی راه و . .  ) نموده است. و در راستای بالا بردن سطح اطلاعاتی و نظارتی نیروهای خود به صورت مستمر اقدام به تشکیل دوره های ارتقاء پایه (زمینه کاری) در سطح ادارات استان نموده که خود باعث افزایش کارایی سرمایه انسانی و در نتیجه پیشرفت هرچه بیشتر پروژه ها از نظر کیفی و کمی خواهد گشت.