شناسهٔ خبر: 97422 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی راهکارهای عملی برای توسعه حمل‌ونقل بار در جنوب آذربایجان‌غربی

پتروشیمی نشست مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با فرماندار شهرستان مهاباد و مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد با محوریت راهکارهای عملی برای تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور به خصوص ساماندهی سه‌راهی دارلک و استفاده بهینه از ظرفیت ایستگاه راه‌آهن مهاباد در حمل‌ونقل تولیدات پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)،  نشست مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با فرماندار شهرستان مهاباد و مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد با محوریت راهکارهای عملی برای تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور به خصوص ساماندهی سه‌راهی دارلک و استفاده بهینه از ظرفیت ایستگاه راه‌آهن مهاباد در حمل‌ونقل تولیدات پتروشیمی برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در این نشست گفت:با توجه به اعلام آمادگی مجتمع پتروشیمی مهاباد جهت مشارکت در تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور،ارتقای بهره‌وری و افزایش سهم راه‌آهن از حمل‌ونقل بار با مشارکت صنایع، راهبردی است که اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی پیش گرفته و در این میان بهبود شرایط حمل و نقل در استان با بهره‌گیری از ظرفیت شبکه ریلی فراهم می‌شود.

سیدمحسن حمزه لو ادامه داد: مجموع اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی سه‌راهی دارلک_پتروشیمی افزون بر ۶٠٠ میلیارد ریال برآورده شده که برنامه‌ریزی شده ۴٠٠ میلیارد ریال از سوی مجتمع پتروشیمی مهاباد تأمین شود.

وی افزود: ساماندهی سه‌راهی دارلک به پتروشیمی در قالب احداث تقاطع غیرهمسطح دارلک، رمپ‌های کاهش سرعت دسترسی به پتروشیمی مهاباد و دوربرگردان‌های جهت تسهیل و روان‌سازی عبور و مرور حمل‌ونقل بار اجرا می‌شود.