شناسهٔ خبر: 97436 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار خراسان شمالی انجام شد

افتتاح فاز اول بهسازی محور روستایی هاور مانه و سملقان

پل هاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: پل محور روستای هاور در شهرستان مانه و سملقان امروز با حضور استاندار خراسان شمالی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: پل محور روستای هاور در شهرستان مانه و سملقان امروز با حضور استاندار محترم خراسان شمالی افتتاح شد.

جعفر شهامت اظهار داشت: با بهره برداری از این پل، مشکل انسداد راه در سیل و دغدغه مردم روستا از قطع ارتباط برطرف شده است.

وی گفت: این پل باکسی بصورت آبنما - باکس با 5 دهانه سه متری در قالب فاز نخست طرح بهسازی محور روستایی هاور اجرایی شده و به بهره برداری رسید، که ارزش روز پروژه برابر 13 میلیارد ریال می باشد.

شهامت در باره اجرای طرح بهسازی محور روستایی هاور گفت: طول این مسیر روستایی 9 کیلومتر است که در این محور یک ساخت آبرو باکسی 5 دهانه 3 متری در مجموع به طول 18 متر و عرض 6 متر اجرا شده است، ارتفاع این پل 2 متر است.

وی اظهار داشت: بهسازی بخشی از محور هاور  به طول 600 متر و به حجم هفت هزار مترمکعب در طرفین این پل در حال انجام است که در همین راستا مبلغ 3 میلیارد در جهت بهسازی محور طی یکماه آتی هزینه خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: بهسازی این محور در این قرارداد عمدتا شامل اقدامات همچون تعریض و اصلاح قوس و ترانشه در بخش منتهی به پل است که 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.