شناسهٔ خبر: 97443 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان خبر داد؛

احداث بیش از ۳۲ کیلومتر راه روستایی در ۵ ماهه نخست امسال در هرمزگان

راه روستایی هرمزگان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان گفت: ۱۷ پروژه راه روستایی به طول ۳۲ کیلومتر در ۵ ماهه سال جاری احداث و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(هرمزگان)،یوسف عابدینی با اشاره به اهمیت توسعه راههای روستایی و نقش آن در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ابراز داشت: در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری تعدا ۱۷ پروژه راه روستایی به طول ۳۲ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد ریال احداث شده است که ۱۲ پروژه آن با هزینه ای قریب به ۲۵۰ میلیارد ریال درهفته دولت به بهره برداری رسید.

وی تکمیل پروژه های نیمه تمام را یکی از اولویت های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان برشمرد و خاطر نشان ساخت: تعداد ۱۲۴ پروژه راه روستایی نیمه تمام به طول یک هزار و ۱۰۷ کیلومتر در برنامه اجرایی این اداره کل می باشد و امید می رود در صورت تامین قیر و منابع مالی، ۴۸۵ کیلومتر آن تا پایان سال ۱۴۰۰ آسفالت شود.

عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت یک باب مجتمع رفاهی بین جاده ای در شهرستان رودان اشاره کرد و یادآور شد: این مجتمع با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال در محور فاریاب – زیارتعلی به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان افزود: تا پایان سال جاری سه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی جهت افزایش رفاه آسایش کاربران جاده ای و مردم عزیز استان به بهره برداری خواهد رسید.