شناسهٔ خبر: 97451 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده در گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان وفارس/تداوم وزش باد در نوار شرقی کشور/افزایش دما در سواحل شمال، شمال‌شرق و دامنه‌های جنوبی البرز/تهران گرم می‌شود

هوای آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام تداوم وزش باد و گردوخاک در نوار شرقی کشور از گرم‌شدن هوا در برخی از مناطق کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز نوزدهم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز برای گیلان، مازندران، گلستان بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. در ساعت‌های بعدازظهر برای غرب هرمزگان و جنوب فارس نیز رشد ابر خواهیم داشت که می‌تواند بارش‌های پراکنده همراه با وزش بادهای شدید نیز ایجاد کند.

نقشینه ادامه داد: وزش باد شدید امروز در نوار شرقی کشور به ویژه خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان تداوم خواهد یافت که باد و گردوخاک پیامد این شرایط است. همچنین شرق دریای‌خزر، شمال و مرکز خلیج‌فارس و سواحل شرق دریای‌عمان مواج و متلاطم است.

وی افزود: طی دو روز آینده، بارش‌های در بلندی‌های مازندران به شکل خفیف و پراکنده و وزش باد شدید در نوار شرقی ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: دوشنبه و سه‌شنبه برای بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی شده است. فردا تا دوشنبه برای سواحل شمال، شمال‌شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، روند تدریجی افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

وی گفت: برای تهران بیشینه دما ۳۱، فردا ۳۲ و پس فردا به ۳۳ درجه برسد.طی پنج روز آینده تهران صاف و آفتابی و گاهی همراه با وزش باد  پیش‌بینی شده است.