شناسهٔ خبر: 97462 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت ارتقای کیفیت راههای سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان

سفر معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استان مرکزی

تفرش آشتیان فراهان معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ارتقای وضعیت رویه آسفالتی راه‌های شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان بر اساس برنامه‌های هدف طبق اولویت‌های اجرایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( استان مرکزی) ، رضا اکبری معاون راهداری این سازمان در سفر یک‌روزه خود به استان مرکزی به منظور ارزیابی نحوه اجرا و بررسی روند پیشرفت پروژه‌های راهداری، ضمن بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان از ارتقای کیفیت راهداری با اولویت راه‌های شریانی و اصلی خبر داد.

وی در دیدار مشترک با فرمانداران شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان با اشاره به اقدامات شاخص بعمل آمده در قالب طرح‌های راهداری از جمله ارتقای ایمنی راهها، راهداری محوری و ارتقای روکش آسفالت راههای شریانی در استان مرکزی اظهار داشت: علی رغم محدودیت اعتبارات در حوزه راهداری، برای ایمن سازی راه‌ها در حوزه استحفاظی شهرستان تفرش، با توجه به شرایط کوهستانی و مه گیر بودن گردنه گیان و گردنه نقره کمر، در مجموع پنج کیلومتر احداث روشنایی در آنها اجرایی خواهد شد.

اکبری افزود برای ارتقای سطح رویه آسفالتی راه‌های سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان نیز علاوه بر پروژه‌های مصوب و ابلاغ شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در مجموع ۲۱ کیلومتر اجرای روکش آسفالت در نظر گرفته شده است که‌ امیدواریم موجب فراهم آوردن رضایت کاربران جاده‌ای واقع گردد.

در جریان این نشست نظام الدین جهانمیرزایی فرماندار شهرستان آشتیان، ضمن قدردانی از تلاش‌های به عمل آمده توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برای تکمیل عملیات اجرایی و بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح نادرآباد در هفته دولت خاطرنشان کرد: در نظر داریم با ایجاد وحدت رویه و هم افزایی به منظور سرعت بخشیدن به رفع دو نقطه پرحادثه در سطح راه‌های شهرستان، تقاطع غیرهمسطح راهجرد و زیرگذر کردیجان را در اولویت پروژه‌های اجرایی در نظر بگیریم.

وی ابراز امیدواری کرد در صورت هم افزایی بمنظور تسریع در مکانیسم اجرایی این دو پروژه می تواند تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات جاده‌ای در شهرستان آشتیان را بهمراه داشته باشد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه سفر خود به استان مرکزی با حضور در چند کارگاه‌ فعال جاده‌ای، نحوه اجرای پروژه‌های راهداری را مورد بررسی قرار داد و گفت: با توجه به بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح نادرآباد شهرستان آشتیان در هفته دولت، دو تقاطع غیرهمسطح دیگر تحت عناوین راهجرد و کردیجان در این شهرستان در حال اجراست که بر اساس تدابیر اندیشیده شده و پیگیری‌های بعمل آمده، تلاش برای تسریع در روند ساخت و تحقق این دو پروژه نیز بعمل خواهد آمد.

گفتنی است در سفر رضا اکبری به استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به اتفاق محمد محسنی معاون فنی و راه روستایی وی را در بازدید از پروژه‌های راهداری شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان همراهی کردند.