شناسهٔ خبر: 97490 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تحقق هوشمندسازی راه‌ها در استان مرکزی

هوشمندسازی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، از نصب بیست و ششمین سامانه هوشمند نظارتی در سطح راه‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(استان مرکزی) ، محمد محسنی معاون فنی و راه روستایی این اداره کل با اشاره به اهمیت هوشمندسازی و افزایش سطح نظارت بر راهها با هدف کنترل ترافیک و برقراری امنیت تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیست و ششمین سامانه دوربین نظارتی در محور فراهان-تفرش در محدوده سه راهی تفرش با اعتباری بالغ ۲ میلیارد ریال نصب و راه اندازی شد.

به گفته محسنی این سامانه در محدوده سه راهی تفرش، آشتیان و فرمهین نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که این امر حاکی از توسعه زیرساخت‌های کنترل هوشمند راه‌های استان دارد.

وی افزود: بهره‌برداری از این سامانه از ابتدای شهریور ماه سال جاری شروع شده و بزودی یک سامانه دیگر در محدوده کنارگذر اراک به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: تا پایان سال ۱۳۹۹ راه‌های استان مرکزی مجهز به ۲۴ سامانه دوربین نظارتی و کنترل ترافیکی بود که با توجه به اهداف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بمنظور ارتقای هوشمندسازی جاده‌های کشور و بر اساس پیگیری‌های بعمل آمده، ۲ سامانه طی دو ماه اخیر به شبکه هوشمند مدیریت راه‌های استان افزوده شده و بزودی با بهره‌برداری از یک دستگاه دوربین نظارتی دیگر در محور اراک-خنداب، تعداد سامانه های فعال هوشمند نظارتی در سطح راه‌های استان مرکزی به ۲۷ دستگاه خواهد رسید.

نصب و راه اندازی یک دستگاه سامانه توزین (wim) در آزادراه ساوه-تهران، از دیگر اقداماتی است که به گفته محسنی در سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا در مجموع راه‌های استان مجهز به چهار سامانه هوشمند توزین گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این سامانه‌ها ضمن هوشمندی در استخراج دیتاهای مورد نظر، بصورت ۲۴ ساعته توسط کارشناسان و اپراتورهای مرکز مدیریت اطلاعات راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مورد رصد و پایش قرار دارند تا ارائه خدمت به کاربران جاده‌ای بنحو احسن صورت پذیرد.

محسنی تأکید کرد: مسافرین و کاربران جاده‌ای می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راهها و طرح هرگونه شکایات، انتقادات و پیشنهادات در هر ساعت از شبانه روز با شماره تلفن ۱۴۱ تماس حاصل نمایند تا از خدمات ۲۴ ساعته سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بهره مند شوند.