شناسهٔ خبر: 97544 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان صورت گرفت؛

تشریح فعالیتهای راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دیواندره

اجرای روکش آسفالت سرد محور روستایی صفرزایی حوزه شهرستان هیرمند بهزاد رشیدی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دیواندره به تشریح برنامه ها و فعالیتهای حوزه راهداری و حمل و نقل در این شهرستان پرداخت

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کردستان)، رشیدی با بیان اینکه کل راه‌های روستایی شهرستان دیواندره ۸۶۸ کیلومتر بوده که تا امروز ۵۰۰ کیلومتر آن آسفالت شده افزود : امیدواریم در دولت مردمی بتوانیم ۳۶۸ کیلومتر باقیمانده را با تامین اعتبار آسفالت کنیم. رشیدی ماندگاری در روستاها و تحقق مهاجرت معکوس را مستلزم توجه به توسعه اقتصادی روستاها دانست که داشتن راه آسفالته مناسب، یکی از ارکان اقتصادی در روستاها است، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دیواندره با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۷ کیلومتر راه روستایی از طرح ابرار آسفالت شده، ادامه داد: امسال ۱۲ کیلومتر راه روستایی در شهرستان دیواندره با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ در روستاهای غیاث آباد، دوراهی تکاب، جاده تاریخی غار کرفتو و جاده روستای مران علیا آسفالت می شوند .

رشیدی اضافه کرد: خط کشی جاده‌ها به طول ۱۷۰ کیلومتر، بهسازی تابلو ۷۰۰ مورد، شانه سازی به طول ۳۰۰ کیلومتر در محورهای اصلی و رفع نقاط حادثه خیز ۱۳ مورد از ۲۳ مورد اصلی در شهرستان انجام شده است. رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای دیواندره در پایان یادآور شد : به دلیل پراکندگی جاده های روستایی شهرستان دیواندره و کولاک برف در زمستان ، مشکلاتی برای مردم و راهداران به وجود آورده که نیازمند توجه بیشتر مسئوولان استانی و شهرستانی است. شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد .