شناسهٔ خبر: 97604 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

خیزش گردوخاک وکاهش کیفیت هوا در نوار شرقی کشور/خلیج‌فارس و دریای‌عمان مواج و متلاطم است

هوای آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام خیزش گردوخاک وکاهش کیفیت هوا در نوار شرقی کشور وضعیت جوی را برای بیشتر مناطق کشور، آرام پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌ودوم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا پایان هفته جوی آرام و آسمانی صاف برای بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی شده است. از  امروز تا پنجشنبه در مناطقی از گیلان، مازندران و گلستان، افزایش ابر و بارش پراکنده، رخ خواهد داد. روز جمعه در استان‌های گیلان، مازندران و شمال و شرق اردبیل، بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

رفیعی ادامه داد: از امروز تا پنجشبنه در نوار شرقی کشور به ویژه در شمال سیستان‌وبلوچستان در منطقه زابل در برخی از ساعت‌ها سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت که این شرایط احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را برای این مناطق به همراه خواهد داشت.

وی افزود: از امروز تا بعدازظهر فردا، شرق دریای عمان و مناطق شمالی و مرکزی، خلیج‌فارس مواج و متلاطم است. تهران امروز آسمانی صاف همراه با وزش باد را خواهد داشت. حداکثر درما در تهران امروز به ۳۵ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما ۲۶ درجه بالای صفر ثبت شد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، شهرکرد با ۶ درجه بالای صفرخنک‌ترین مرکز استان کشور و اهواز با ۴۳ درجه بالای صفر، گرم‌ترین مرکز استان، گزارش شد.