شناسهٔ خبر: 97636 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش خفیف در مازندران و گیلان/کاهش دما طی هفته آینده در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر/تداوم وزش باد وکاهش کیفیت هوا در نوار شرقی کشور

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی جوی آرام برای بیشتر مناطق کشور از تداوم وزش باد و خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌وسوم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا چند روز آینده آسمانی صاف و جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم می‌شود و فقط در استان‌های مازندران، غرب گلستان و گیلان، در چند روز آینده، بارش‌های خفیف، پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: از روز جمعه تا اوایل هفته آینده با شمالی‌شدن جریانات در سواحل دریای‌خزر، بارش باران، وزش باد شدید موقتی و کاهش دما برای استان‌های اردبیل،گیلان، مازندران و گلستان رخ می‌دهد. همجنین طی این مدت، دریای‌خزر نیز مواج و متلاطم می‌شود و ارتفاع موج بین یک تا ۱/۵ متر برآورد شده است که صیادان باید به این شرایط جوی توجه داشته باشند.

به گفته وی، از امروز تا پنجشنبه در برخی از ساعت‌ها در نوار شرقی کشور وزش باد و کاهش کیفیت هوا تداوم دارد که این وضعیت در خراسان‌جنوبی و سیستان‌وبلوچستان شدت بیشتری دارد و سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از امروز تا پایان هفته شرق دریای عمان و خلیج‌فارس، مواج و متلاطم است. تهران نیز طی امروز آسمانی صاف دارد که در برخی از ساعت‌ها وزش باد دارد. ۳۵درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز پایتخت است.