شناسهٔ خبر: 9768 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

ميرشفيع در گفتگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي مطرح كرد:

هشدار نسبت به وضعيت پل‌هاي راه‌هاي روستايي/ تعداد زیادی از پل‌ها در معرض تخریبند/ اعتبارات بهسازی پل‌ها هنوز تخصیص نیافته‌اند

بازگشایی راه روستایی معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اضطراری بودن وضعیت بسیاری از پل‌های راه‌های روستایی گفت: در اولین سیلات تعداد زیادی از این پل‎‌ها تخریب می‌شود و تخریب هر یک از این پل ها حدود ۴ تا ۵ میلیارد تومان خسارت وارد می‌کند.

سید حسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه متاسفانه تعداد زیادی از پل‌های راه‌های روستایی در معرض تخریب قرار دارند گفت: سال گذشته قرار شد از محل اعتبارات مربوط به پیشگیری از حوادث اعتباری اختصاص یابد اما مشكلات بودجه‌اي سبب شده هنوز تخصیصي در اين زمينه صورت نگيرد. 

وی افزود: میزان اعتبار مورد نیاز برای بهسازی پل‌های در معرض تخریب حدود ۱۵۰ میلیارد برآورد است که این برآورد را به وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه دادیم. بر اساس مصوبه دولت در سال گذشته قرار شد در یک مرحله ۲۵ میلیارد تومان تخصیص یابد. در مرحله دوم نیز قرار بود در سال جاری ۸۵ میلیارد تومان برای بهسازی این پل‌ها تامین اعتبار شود که هنوز ابلاغ نشده است.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با توجه به اضطراری بودن وضعیت پل‌های در معرض تخریب، در اولین سیلات تعداد زیادی از این پل‎‌ها در راه‌های روستایی تخریب می‌شود. تخریب هر یک از این پل ها حدود ۴ تا ۵ میلیارد تومان خسارت وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طول پل های بزرگ راه های روستایی حدود ۸۳ هزار متر است گفت: شاخص کیفیت و بهره برداری این پل ها ۶۹ از ۱۰۰ است به عبارتی از نظر کیفیت ۶۹ امتیاز نسبت به ۱۰۰ امتیاز را دریافت می کنند.

معاون راه روستایی در پاسخ به این سوال که در سیل اخیر و طغیان رودخانه ها در برخی استان ها چه میزان خسارت به این پل ها وارد شد افزود: تعداد زیادی از راه های روستایی کشور دچار آسیب شده که وزارت کشور مسئول جمع بندی اطلاعات آن است.

وی با بیان اینکه راه های روستایی در استانهایی که با سیل مواجه شد اعم از استان‌های مازندران، گیلان، قزوین، البرز، تهران، آذربایجان غربی و کردستان تخریب شدند، افزود: در برخی موارد راه‌ها به موازات رودخانه‌ها قرار داشتند و در برخی مناطق به دلیل ریزش کوه این راه‌ها آسیب دیدند.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات بودجه امسال برای راه های روستایی گفت: متاسفانه با وجود گذشته ۴ ماه از ابتدای سال هیچ اعتباری از محل بودجه ۹۴ برای پروژه های راه های روستایی تخصیص پیدا نکرده است./