شناسهٔ خبر: 97680 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره حمل و نقل کالای راهداری استان خبر داد:

جابجایی ۱.۸میلیون تن کالا در لرستان

خبر جابجایی 1.8 میلیون تن کالا استان لرستان.jpg در پنج ماهه نخست امسال، یک میلیون و ۸۵۸ هزار و ۳۹۸ تن انواع کالا توسط ناوگان باری لرستان جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، رضا عبدی رییس اداره حمل و نقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مرداد ماه بالغ بر یک میلیون و ۸۵۸ هزار و ۳۹۸ تن انواع کالا در قالب ۱۴۶هزار و ۴۹۳ فقره بارنامه توسط ناوگان باری لرستان جابجا شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳ پایانه عمومی حمل و نقل کالا و ۳ سالن اعلام بار در استان فعال است، افزود: تعداد ۹۶ شرکت حمل و نقل کالا، ۱۰هزار و ۱۷۶ دستگاه ناوگان با عمر متوسط ۱۸/۱۷سال و ۱۷ هزار و ۴۷۶ راننده در بخش حمل و نقل کالای لرستان مشغول فعالیت هستند.

عبدی گفت: علاوه بر این، ۱۰هزار و ۲۴۰ دستگاه وانت بار با میانگین عمر ۹/۷۳ سال در حمل و نقل برون‌شهری کالای استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به عملکرد استان در تسهیل فرآیند اعزام ناوگان به بندر امام خمینی(ره) گفت: با توجه به اهمیت حمل کالاهای اساسی از مبدا بندر امام، با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، لرستان به عنوان اولین استان موفق به دریافت مجوز صدور بارنامه از مبدا بندر برای ۷ شرکت حمل و نقل این استان گردید که درنهایت تا پایان مرداد ماه، بیش از چهار هزار و ۳۹۲ تن نهاده دامی در قالب ۱۷۴ سفر جابجا شد و به دست مصرف‌کنندگان رسید.

رییس اداره حمل و نقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خاطرنشان کرد: درمجموع از ابتدای اعزام ناوگان تا پایان مرداد ماه، چهار هزار و ۶۶۵ دستگاه ناوگان باری از استان به بندر امام اعزام شده است و این آمار تا ۲۲ شهریور ماه به شش هزار و ۱۵۱ دستگاه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه درپی پایش و به‌روزرسانی مستمر پوشش نرخ بارنامه و شناسایی مسیرهای فاقد نرخ، شاهد تداوم پوشش ۱۰۰درصدی نرخ بارنامه در لرستان طی پنج ماهه امسال بوده‌ایم، گفت: با پیگیری و نظارت کارشناسان این اداره‌کل، ۳۲۷ مورد تخلف رانندگان و شرکت های حمل و نقل کالا شناسایی و به کمیسیون‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۴ (رسیدگی به تخلفات) ارجاع شده است.

عبدی از تمدید پروانه چهار شرکت حمل و نقل کالا خبر داد و گفت: انجام ۱۲۹ مورد گشت کنترل دروازه‌ای ناوگان باری استان، ۲۳۰ مورد بازدید و کنترل شرکت های حمل و نقل، ۸ مورد بازدید از مراکز طب کار، برگزاری ۶۶ جلسه تخصصی با تشکل‌های صنفی و دستگاه‌های ذیربط و ۴ فقره بازدید از مراکز اسقاط خودرو بخش دیگری از عملکرد پنج ماهه امسال در حوزه حمل و نقل کالا بوده است.